Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Cadillac XT4: eindelijk klaar voor Europa

Geschreven door Yeelen Möller op 29-09-2020

De presentatie van het model is al twee jaar geleden, maar nu komt de Cadillac XT4 ook echt naar ons continent. De Amerikaanse cross-over krijgt zelfs een dieselmotor onder de kap.

Met zijn lengte van 4,60 meter zit de Cadillac XT4 qua formaat net tussen de BMW X1 en X3 in. Het is de kleinste Cadillac die je kan kopen en de zoveelste poging van het Amerikaanse premiummerk om door te breken op onze markten, wat afgezien van de Saab-kloon BLS in het verleden nog niet echt is gelukt. Deze XT4 heeft echter een aas in de mouw zitten: een 2 liter-dieselmotor die in en voor Europa is ontwikkeld.

De zelfontbrander ontwikkelt 174 pk en 381 Nm en voldoet natuurlijk aan de verplichte Euro 6d-emissienormen. Zijn WLTP-verbruik ligt op 6,4 l/100 km, met een CO2-uitstoot van 167 g/km. Ter vergelijking: de dus iets grotere BMW X3 20d haalt 154 g/km. Naast de dieselmotor, die toch steeds minder populair wordt in onze contreien, komt de Cadillac XT4 ook met een 2.0 turbobenzine van 230 pk en 350 Nm, die 10 l/100 km verbruikt en 228 g/km CO2 uitstoot. Misschien was een plug-in hybride een betere keuze geweest voor onze markt.

Compacte luxe

De XT4 moet verder verleiden met een scherpe styling met het typische familiegezicht van Cadillac. Binnenin moet de cross-over veel ruimte bieden voor zijn formaat, terwijl sportzetels met massagefunctie voor het nodige comfort moeten zorgen. Er komen twee uitrustingsniveaus bij de lancering: de Launch Edition (18-duims velgen, zilveren details) en de Launch Edition Sport (20 duim, zwarte afwerking).

Beide versies zijn al compleet uitgerust met een 360°-camera, automatisch parkeren en 3D-navigatie. De Sport voegt nog een adaptieve cruise control toe, terwijl er op de optielijst nog een Premium Package staat met een panoramisch dak, geventileerde voorzetels en een Bose-surroundsound. De Duitse vanafprijs is 42.900 euro.

Web Editor

Twitter: @yeelenm / Instagram: @yeelenm

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten