Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Vergelijkende test / 2 grote Supersportievelingen : Even snel... en toch zo anders

Cadillac heeft altijd al gestaan voor luxe en comfort. Toch heeft het merk ook zeer sportieve modellen, zoals de CTS-V. Wij zetten hem tegenover een Europese krachtpatser, de Audi RS6 Performance.

Overzicht :

De laatste weken staat de hele autowereld op stelten na de overname van Opel door het Franse PSA. Daarmee lijkt het alsof Amerika’s nummer één, GM, zich helemaal wil terugtrekken uit Europa. Maar dat is voorbijgaan aan het feit dat General Motors op het Oude Continent nog altijd authentieke Amerikaanse modellen aanbiedt, van Chevrolet Camaro’s over Corvettes tot een reeks Cadillacs. Dat laatste luxemerk werkt aan zijn zoveelste comeback, onder meer met de CT6, en was bijvoorbeeld in Genève erg nadrukkelijk aanwezig, met zelfs een van de mooiste conceptcars van het hele salon, de Escala.

Cadillac heeft met zijn V-modellen ook een performance-afdeling, die in de voetsporen wil treden van M bij BMW of AMG bij Mercedes. Daarbij is op dit ogenblik zowel van de ATS als van de CTS een erg krachtige versie verkrijgbaar. Bij de CTS gaat het om een supersportieve berline die de 6.2-V8 uit de Corvette onder de kap kreeg, daarenboven nog eens onder druk gezet door een compressor. Goed voor 649 pk en… 855 Nm koppel. Zelfs in de hoogste kringen van de Europese prestigemerken moet je al ver gaan zoeken om een dergelijke krachtpatser te vinden. Temeer daar op het ogenblik dat we deze test uitvoerden, noch bij BMW noch bij Mercedes sportieve topversies voorhanden waren: in Stuttgart komt de AMG E 63 er pas eerstdaags aan en op de nieuwe BMW M5 is het nog even wachten. Alleen in de Audi-catalogus staat nog altijd een beestje dat de confrontatie aankan: de RS6, enkel als breakversie Avant te krijgen. Wij reden hem in (ultieme) Performance-versie.

In dit artikel : , , Cadillac, Cadillac CTS , Audi, Audi A6

Geschreven door op