Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Ontdek al onze nieuwe ‘AutoSalon’ producten en abonnementen !

Ontdek al onze nieuwe ‘AutoSalon’ producten en abonnementen !

Ontdek

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / Citroën C5 Aircross 1.6 PureTech : Comfort met grote C

De Citroën C5 Aircross wil zich enerzijds opwerpen als de nieuwe referentie op het vlak van comfort, maar ook de fakkel overnemen van de (Grand) C4 SpaceTourer als gezinsauto. Ambitie genoeg dus voor deze compacte SUV.

Prijs
NB
  • Score redactie 15.80/20

Overzicht :

SUV DAYS op 11 en 12 mei 2019

Ontdek, samen met onze redactie, gratis meer dan 30 SUV's

Meer over het evenement >>

Bijna twee jaar hebben wij moeten wachten om beslag te kunnen leggen op deze C5 Aircross, een model dat Citroën nochtans officieel heeft onthuld in april 2017… in China, ter gelegenheid van het salon van Shanghai van toen. Als gevolg van een wereldwijde reorganisatie en industriële beperkingen binnen PSA kregen wij Europeanen eerst de ‘kleine’ C3 Aircross, waarmee de Chinezen dan weer pas vorig jaar konden kennismaken (weliswaar in een verlengde versie, die werd omgedoopt tot C4 Aircross).

Terwijl hij voor de Aziatische markten wordt gebouwd in Chengdu (in het hartje van China), rolt de Europese C5 Aircross van de band in de Franse fabriek van Rennes, naast de Peugeot 5008… waarmee hij heel wat technische bestanddelen gemeen heeft. Zo doen beide modellen een beroep op het EMP2-platform, al werd de wielbasis voor deze Citroën met 11 centimeter ingekort. Maar daarmee staan de voorste en achterste wielen nog altijd 5,5 centimeter verder uit elkaar dan bij de Peugeot 3008, en qua totale lengte valt de C5 Aircross netjes tussen de 3008 en de 5008 in. De complementariteit van de modellen is dus goed bewaard binnen de PSA-groep.

  • Algemeen comfort van referentieniveau
  • Opmerkelijke ophanging
  • Binnenruimte en moduleerbaarheid van een eenvolumer
  • Geslaagd aandrijfgeheel
  • Geluiddemping van hoog niveau (Shine)
  • Meer duik- en steigerneigingen dan rivalen
  • Verbruik kan oplopen
  • Schokken automaat in Eco-modus
  • Zicht naar achteren
  • Vierwielaandrijving niet verkrijgbaar

In dit artikel : Citroën, Citroën C5 aircross

Geschreven door op