Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Ontdek al onze nieuwe ‘AutoSalon’ producten en abonnementen !

Ontdek al onze nieuwe ‘AutoSalon’ producten en abonnementen !

Ontdek

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Vergelijkende test / 5 Compacte SUV's : Familievete

De Alliantie Renault-Nissan gebruikte de succesformule van de Nissan Qashqai om er de Renault Kadjar van af te leiden. Dat duo kreeg echter al flink tegengas uit de PSA-familie van de Peugeot 3008 en Opel Grandland X, en nu komt daar ook nog eens een derde afgeleide bij: de Citroën C5 Aircross. Welke clan – en met welk model – trekt aan het langste eind?

Overzicht :

SUV DAYS op 11 en 12 mei 2019

Ontdek, samen met onze redactie, gratis meer dan 30 SUV's

Meer over het evenement >>

 

De cross-overs en SUV’s winnen nog altijd terrein, ten koste van andere segmenten. Dat verklaart waarom de C5 Aircross (tijdelijk?) de C5 berline vervangt als vlaggenschip in het Citroën-gamma. De kakelverse compacte SUV van Citroën is verwant met de Opel Grandland X en de Peugeot 3008: die modellen vormen een drieling die technisch veel gelijkenissen vertoont, maar ze hebben elk hun eigen identiteit en persoonlijkheid. Idem bij de Frans-Japanse rivalen van de Alliantie Renault-Nissan. Daar is zowel de Kadjar als de Qashqai ingrijpend herzien. Ze krijgen elk nieuwe argumenten die hen beter wapenen in de strijd, zoals de recente 1,3-literturbobenzinemotor (ontwikkeld in samenwerking met de Daimler-groep), die het opneemt tegen de 1,2-liter van PSA. Vijf modellen dus, met hier en daar flink wat onderlinge gelijkenissen, maar toch nog altijd voldoende verschillen.

Geschreven door op