Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Industrie en economie / Toyota – Daihatsu: lowcostauto's voor groeilanden

Geschreven door Laurent Norro op 06-10-2016

Toyota heeft bevestigd dat het op Daihatsu wil rekenen om lowcostvoertuigen te ontwikkelen en te bouwen voor groeimarkten. De modellen zullen het Toyota-logo dragen.

Sinds begin dit jaar is het lot van Daihatsu verbonden met dat van Toyota. De constructeur van kleine auto's werd namelijk opgeslorpt door de Japanse reus. Onlangs kondigde die laatste officieel aan dat het ging gebruikmaken van de expertise van Daihatsu om nieuwe modellen te ontwikkelen. Die zouden het Toyota-logo moeten dragen en enkel gelanceerd worden in groeilanden waar de vraag in de komende jaren steeds groter zal worden.

Nieuwe vraag

Ook al hebben markten zoals Rusland of Brazilië een serieuze vertraging gekend deze laatste maanden, moeten we ons volgens Toyota verwachten aan een grote bevolkingsgroei (vooral in de grote steden) en de verschijning van een sterkere middenklasse die aan de oorsprong ligt van een steeds grotere vraag naar lowcostvoertuigen. Toyota hoopt dat de ontwikkeling van nieuwe producten het merk in staat zal stellen om zijn positie in Zuidoost-Azië te versterken – waar Daihatsu al een zeer bekend is –, maar ook in Latijns-Amerika en India.

Hevige concurrentie

Toyota en Daihatsu zullen uiteraard niet de enige zijn die zich aan de verovering van de groeimarkten gaan wagen. Want wanneer we China uitsluiten schatten we dat er 30 miljoen voertuigen verkocht zullen worden op die markten tegen 2023. Een enorm aantal wanneer we weten dat er dit jaar 19 miljoen voertuigen verkocht werden. En uiteraard, ten opzichte van stabiele markten zoals Japan, Zuid-Korea, Noord-Amerika en West-Europa, maakt dat gegeven het verschil. We kunnen ons in een nabije toekomst dus verwachten aan verschillenden types van lowcostvoertuigen.

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten