Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Citroën C5 X 225 Hybrid: Out of the box

Geschreven door Ken Divjak op

Met de C5 X knoopt Citroën weer aan bij de Franse traditie om eigenzinnige topmodellen met veel comfort te produceren, naar het voorbeeld van de CX en de XM. Gewaagd of geniaal?

54.040 €
  • Score redactie 14.78 /20

Met conceptcars kun je twee kanten uit. Doorgaans dienen de showmodellen louter om de blits te maken op beurzen en komen er in de serieproductie hoogstens enkele details van terug. Een lichtsignatuur hier of een karakterlijn daar, dat soort dingen. Een ontwerpstudie die min of meer ongeschonden door de bureaucratie van een modern automerk glipt, is zeldzamer. Dat de wielen in dat geval een maatje of drie gaan krimpen, is zeker – net zoals het interieur meestal in lijn wordt gebracht met de rest van de productie. Maar als het toch eens gebeurt, dan levert het wel opvallende vierwielers op. Getuige daarvan de Citroën C5 X, die op het eerste gezicht niet zoveel verschilt van de CXperience Concept, de auto waarop het nieuwe vlaggenschip van Le Double Chevron gebaseerd is.

Foto’s: Dennis Noten

  • Ophangingscomfort
  • Binnenruimte
  • Democratische instapprijzen
  • Geen dynamische aspiraties
  • PHEV-aandrijflijn mist finetuning
  • Verbruik bij lege accu’s

In dit artikel : Citroën, Citroën C5 x

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker