Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Ford Go Further 2019: Nieuwe Ford Kuga als MHEV, HEV en PHEV

Geschreven door Yeelen Möller op 02-04-2019

Ford heeft de nieuwe Kuga voorgesteld tijdens het Go Further-evenement in Amsterdam. De nieuwe SUV toont zich dynamischer en heeft 3 types hybride aandrijflijnen.

Ford heeft een volledig nieuwe Kuga gepresenteerd in Amsterdam. De middenklasse SUV krijgt een volledig nieuw design dat aerodynamischer en lichter is, het model weegt tot 90 kilo minder dan zijn voorganger. Ford spreekt ook over de "meest geëlektrificeerde Ford ooit". Dat is geen loze claim, het model heeft maar liefst drie hybride aandrijflijnen.

MHEV

De minst elektrische variant heet Kuga EcoBlue Hybrid. Het model combineert een 150 pk sterke 2.0 viercilinder diesel met een geïntegreerde starter-generator via een 48 V-netwerk. De kleine elektromotor ondersteunt de diesel bij acceleraties en houdt het verbruik beperkt: de Kuga MHEV heeft een normverbruik van 5 liter per 100 km en een CO2-uitstoot van 132 g/km.

HEV

De zelfladende hybride variant krijgt de naam Kuga Hybrid. Hij gebruikt een 2.5 benzinemotor die werkt volgens de Atkinsoncyclus in combinatie met een elektromotor die zijn stroom krijgt van een lithium-ionbatterij. De Kuga Hybrid komt in 2020 met voor- of vierwielaandrijving en heeft een normverbruik van 5,6 l/100 km en een CO2-uitstoot van 130 g/km.

PHEV

Als laatste hybride variant is er de Kuga Plug-In Hybrid, met dezelfde benzinemotor als de Hybrid, maar een krachtigere elektromotor en een grotere batterij van 14,4 kWh. Het totaalvermogen komt uit op 225 pk en er is een theoretische elektrische range van 50 km. De Kuga PHEV zou maar 1,2 l/100 km moeten verbruiken in theorie, de CO2-uitstoot ligt op 29 g/km. Opladen aan een gewoon stopcontact duurt maximaal 4 uur.

Verbrandingsmotoren

Naast alle hybrides zijn er ook nog traditionele verbrandingsmotoren te krijgen in de Kuga. Er zijn twee EcoBlue-diesels (1.5 met 120 pk en 2.0 met 190 pk) en twee EcoBoost-benzinemotoren (1.5 met 120 en 150 pk). De dieselmotoren kunnen gekoppeld worden aan de nieuwe achttraps automaat.

Ruimer

De nieuwe Kuga is maar liefst 89 mm langer en 44 mm breder dan het uitgaande model, wat een pak extra binnenruimte zou moeten leveren voor de inzittenden. Daarnaast kan de achterbank worden verschoven voor meer been- of net meer laadruimte. Het instrumentencluster is digitaal en meet 12,3 inch. Het geluidscomfort is volgens Ford ook van een hoog niveau, met Active Noise Cancellation en een geïsoleerde achterophanging voor meer rust aan boord. De nieuwe Kuga heeft ook een heel arsenaal aan veiligheidssystemen, waaronder 360° camera's, Pre-Collision Assist, ACC, HUD, BLIS, Evasive Steering Assist enzovoort.

Web Editor

Twitter: @yeelenm / Instagram: @yeelenm

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten