Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Eerste test / Ford Explorer : Hoog mikken

Geschreven door Piet Andries op

Dankzij het moederhuis in de VS kan Ford een luxueuze grote SUV aanbieden in Europa. Het is vooral zijn plug-intechnologie die hem een toegangsticket verleent, maar is hij daarmee genoeg ingeburgerd?

89.750 €

Ford probeert het ook graag eens in onze contreien met sommige van zijn Amerikaanse SUV’s. Eerder al kwam de Edge zijn geluk uitproberen en nu volgt ook de Explorer. Over de grote plas is dat een waar icoon én een geldmachine, want zes generaties geleden was het er een van de medestichters van de SUV-rage. Helaas heeft de huidige versie zijn start wat gemist in de VS, dus dient het Europese avontuur ook als compensatie. Voor de Europese tak van Ford is deze strategische oversteek motiverend. Terwijl concurrerende merken als Peugeot, Fiat of Renault niet langer het geld noch de moed bezitten om de Duitse luxe-SUV’s van anwoord te dienen, is deze 5 meter lange, met semiautonome rijhulpsystemen overladen en van zeven zitplaatsen voorziene Explorer een kant-en-klare rivaal voor kanjers genre de Mercedes GLS of de Audi Q7. En hij maakt het nest alleen maar diverser, niet?

  • Uniek geval
  • Prestaties
  • Zeven zitplaatsen
  • Log en zwaar
  • Laag reëel elektrisch rijbereik
  • Gebrek aan stijfheid

In dit artikel : Ford, Ford Explorer

Journalist AutoGids/ AutoWereld

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker