Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

prototype / Genesis Mint Concept: verfrissend?

Geschreven door Olivier Duquesne op 17-04-2019

Genesis (Hyundai) heeft in New York een concept gepresenteerd van een luxueuze elektrische stadswagen. De Mint heeft een “organisch design” en een “innovatieve” ergonomie. Hij heeft ook een verbazingwekkende kofferopening.

Op het salon van New York (19-28 april) stelt Genesis de Mint voor. Deze concept is de vrucht van de samenwerking tussen alle designcentra van het merk over heel de wereld. De designbaas van de Hyundai-groep, de Belg Luc Donckerwolke, heeft ook zijn signatuur achtergelaten. Deze elektrische stadswagen toont zich luxueus en out-of-the-box voor zijn segment. De rondingen van de Mint geven hem een sportieve uitstraling in een minimalistisch ontwerp met 3 volumes. Deze auto is niet echt veelzijdig in praktische zin. Het is een tweezitter en de koffer, toegankelijk via deuren die naar boven openen, is er enkel voor noodgevallen. Hij is daarentegen wel ontworpen, volgend een G-Matrix-motief, om de luchtstroom te bevorderen voor de koeling van de batterijen. De aerodynamische wielen dragen ook hun steentje bij hiervoor.

Ergonomie

De cockpit van de Mint, zeer conceptueel, herdenkt de ervaring aan boord. De designers hebben ervoor gezorgd dat elke kubieke centimeter baadt in het licht dankzij een groot glasoppervlak. De grootte van de raamstijlen is tot een minimum herleid. Luc Donckerwolke spreekt van de Koreaanse traditie om “lege ruimte te omarmen”. Er is geen grote tellerpartij of een hele reeks gigantische schermen. De 7 stuks zijn verzameld rond de rijderspositie. Er zijn 6 kleine interfaces en een belangrijker scherm in het midden van het stuur. Tenslotte geeft de batterij van de Mint hem een (theoretische) autonomie van 320 km.

Web Editor - Specialist Advice

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten