Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

waarde van uw tweedehands voertuig

Krijg nu een gratis schatting van een tweedehands voertuig

schatten

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / Porsche 718 Cayman GT4 : De circuit-Cayman

De GT4 is de Cayman voor puristen – porschisten die zweren bij drie pedalen en een chassis zonder kunstgrepen. Dit is een rasecht racepaard, niet om te flaneren, maar om de teugels te vieren op het circuit en buitenwegen...

99.075 €
  • Score redactie 15.54/20

Overzicht :

Eerst een paar dingen verduidelijken: de GT4-badge is voor de jongste 718 Cayman wat het GT3-blazoen is voor de 911, waarvan hij zich zelfs de luxe veroorlooft een paar elementen te lenen. Net zoals zijn grote broer met motor in achteroverhang is de Cayman GT4 ontworpen om de best mogelijke prestaties te leveren op het circuit, terwijl hij ook ‘homologeerbaar’ blijft voor de openbare weg.

Daarom heeft Porsche gekozen voor eenvoudige maar beproefde mechanische oplossingen, zoals de atmosferische zescilinder-boxer of de standaard mechanische zesversnellingsbak. De Cayman GT4 positioneert zich aan de top van het gamma, één trapje hoger in de hiërarchie dan de nieuwste GTS, waarmee hij evenwel een groot deel van zijn mechaniek deelt. Voorlopig althans, in afwachting van de Rennsport-evolutie – of RS, naar het voorbeeld van de 911 GT3 – die, als we ons mogen verlaten op de foto’s die op het internet circuleren, binnenkort zijn weg zou moeten vinden naar de dealers...

  • Authentieke stuurmansauto
  • Fantastische atmosferische vierliter
  • Uitstekende manuele zesversnellingsbak
  • Schitterend evenwicht, feilloze trekkracht
  • Rijhouding, bedieningsorganen
  • 80 kilogram zwaarder
  • Moeilijke in- en uitstap met kuipstoelen
  • Minimale bodemvrijheid neus
  • Lawaai veiligheidsharnas (Clubsport-pakket)
  • Spoiler hindert zicht (schuin) achteruit

In dit artikel : Porsche, Porsche 718