Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Korte tests / Skoda Scala 1.6 TDI A : Interessant aanbod

Naast de 1.0 en 1.5 TSI en in afwachting van de CNG-versie TGI die eind dit jaar wordt gelanceerd, kan de Skoda Scala ook een 1.6 TDI onder de kap krijgen. Die testten we met zijn DSG-bak.

27.125 €
  • Score redactie NC

Overzicht :

Enkele nummers terug (AG 1034) onderwierpen we de Scala aan een Gedetailleerde Wegtest in zijn topversie 1.5 TSI. Deze keer voelen we de 1.6 TDI aan de tand, de enige zelfontbrander waarmee hij op dit ogenblik verkrijgbaar is en die naar keuze kan worden gekoppeld aan een manuele versnellingsbak met zes verhoudingen of een gerobotiseerde zevenbak met dubbele koppeling. Het werd opnieuw die laatste variant, bij gebrek aan een alternatief in het perswagenpark. Toeval of een bewuste keuze van de invoerder om de duurdere versies van het model te promoten? Wat er ook van zij, de merkverantwoordelijken steken hun ambities voor de Scala niet onder stoelen of banken. Ze hebben alles in het werk gesteld om er geen financiële kater aan over te houden, zoals bij de Rapid (Spaceback), al moet je de prijsstijging er wel bijnemen. De Scala dankt zijn naam aan het Latijnse woord voor ‘trap’. Opgelet voor de trede, marketingjongens...

  • Zuinige en gewillige motor
  • Combinatie motor-versnellingsbak
  • Verhouding buitenmaten-binnenruimte
  • Algemeen rijcomfort
  • Slimme vondsten
  • Buitensporig pompende voortrein
  • Tal van (weliswaar betaalbare) opties
  • Bijzonder duur geïntegreerd navigatiesysteem
  • Schokken DSG bij het manoeuvreren
  • Garantie beperkt tot wettelijk minimum

In dit artikel : Skoda, Skoda Scala

Geschreven door op