Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Eerste test / Honda HR-V 1.5 i-VTEC A : Achterstand goedgemaakt

Geschreven door Laurent Blairon op

Met zijn 130 pk sterke 1.5 i-VTEC onder de kap is de enige HR-V op benzine tevens een verplicht nummertje voor liefhebbers van een automaat. Een combinatie die niet iedereen zal overtuigen...

Prijs
NB

Nu de dieselmotor recent aan de schandpaal werd genageld na allerlei alarmerende ontdekkingen, zal hij de komende jaren wellicht een deel van zijn hegemonie moeten afstaan, al was het maar onder druk van een belastingoffensief. Jammer voor merken zoals Honda, dat heel wat inspanningen heeft geleverd om sinds amper twee jaar een van de meest overtuigende diesels van het moment aan te bieden: de 1.6 i-DTEC, die  ook in de HR-V het mooie weer maakt. Het zal nog wel even duren voor dieselmotoren volledig de handdoek in de ring werpen, maar Honda is alvast voorbereid met zijn nieuwe 1.5 i-VTEC van 130 pk, die we in de HR-V konden testen in zijn automatische versie.

  • Zuinige motor bij dagelijks gebruik
  • Algemeen comfort
  • Nauwkeurige bedieningsorganen
  • Uiterst volledige (veiligheids) uitrusting
  • Verhouding buitenmaten-binnenruimte
  • Slim interieur
  • Koffiemoleneffect CVT
  • Ergonomie multimediaterminal
  • Opdringerige afstandsradar
  • Beperkend uitrustingsbeleid
  • Instap voor lange mensen
  • Stoel onvoldoende verstelbaar

Verwante testen

In dit artikel : Honda, Honda HR-V

Redactiesecretaris/eindredacteur/testrijder AutoGids

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker