Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Ecologie / Kia en Hyundai corrigeren autonomie van e-Niro en Kona Electric

Geschreven door Olivier Duquesne op 07-12-2018

Een onjuiste methodologie tijdens de emissie- en verbruikstesten hebben als resultaat een foutieve autonomie opgeleverd voor de e-Niro en de Kona Electric.

Kia en Hyundai hebben de gemiddelde autonomie van hun elektrische SUV’s e-Niro en Kona Electric aangepast, met de verplichting om de klanten te informeren die hun voertuig al besteld of ontvangen hadden. Voor de e-Niro wordt gemiddelde autonomie in de WLTP-cyclus 455 km in plaats van 485 km (64 kWh) en 289 km in plaats van 312 km (39,2 kWh). De Kona Electric zakt naar 449 km (in plaats van 482 km) en opnieuw 289 km.

De fout, die de groep heeft ontdekt tijdens tests met de Soul EV, lag blijkbaar bij de stadscyclus, die te lang zou zijn geweest. Die omstandigheden voldeden niet aan de officiële criteria. De e-Niro en de Kona Electric hadden deze verkeerde procedure gevolgd, die voordelig was voor elektrische auto’s. De SUV’s waren dan ook bij de eerste modellen die getest werden onder de nieuwe WLTP-norm. Zoals Kia uitlegt: “De onafhankelijke organisatie die toezicht hield op het proces heeft per ongeluk een onjuiste testmethode geleverd en heeft vervolgens de resultaten die volgens die methodologie werden verkregen goedgekeurd.” De modellen zijn opnieuw op de testbank gelegd met nu gecorrigeerde cijfers voor de gemengde cyclus.

Web Editor - Specialist Advice

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten