Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Innovatie / Hyundai DAL-e: de service van morgen

Geschreven door Frédéric Kevers op 25-01-2021

Met DAL-e presenteert Hyundai zijn visie voor de geautomatiseerde klantendienst van de toekomst. Het is een mensachtige robot die met artificiële intelligentie werkt.

DAL-e staat voor 'Drive you, Assist you, Link with you - experience'. Het is een robot die instaat voor de klantendienst en die de toekomstvisie van Hyundai vertegenwoordigt wat betreft het zorgen voor zijn klanten. Met zijn herkenningsfuncties en specifieke mobiliteit moet hij in staat zijn een complete en aangepaste service aan te bieden speciaal voor elke klant van het Koreaanse merk.

"DAL-e is een serviceplatform van de nieuwe generatie die op elk moment voor een geautomatiseerde klantendienst kan zorgen. Hij moet in staat zijn coherente communicatie te voeren met de klanten op een meer intieme en persoonlijke manier dan klassieke robots", zegt Dong Jin Hyun, directeur van Hyundai Robotics. "Dankzij zijn continue updates en verbeteringen zal DAL-e onze klanten nieuwe en plezierige ervaringen kunnen bieden in een contactloze omgeving."

Interactiviteit en machineleren

Om deze nieuwe klantenservice-interface te testen en te verbeteren, heeft Hyundai een pilootproject gelanceerd met een actieve DAL-e in een van zijn concessies in Seoul. Als dit project succesvol wordt afgerond, zal DAL-e in verschillende gebieden met dagelijkse interactie met de klanten te zien zijn, waaronder de dealers van Hyundai en Kia.

DAL-e is compacter en gebruiksvriendelijker dan zijn voorgangers en is in een kleiner formaat van 116 x 60 x 60 cm gebouwd, met een gewicht van 80 kilo. Hij heeft een humanoïde uitstraling, een beetje tussen R2-D2 en Wall-E. Naast zijn functies om bepaalde regels te controleren, zoals het dragen van een mondmasker, is hij vooral bedoeld om te communiceren met de klanten en kan hij een vloeiende dialoog aangaan met hen om ze te informeren. Dat doet hij dankzij kunstmatige intelligentie (AI) die hem in staat stelt bij te leren op basis van voorgeprogrammeerde en opgenomen gegevens. Klanten kunnen gemakkelijk interageren via een aanraakscherm of verbale commando's. 

DAL-e kan naar je toe rijden dankzij vier aangedreven en omnidirectionele wielen om het de klanten te vergemakkelijken in contact te komen met de robot. Hyundai is van plan DAL-e continu te verbeteren en te updaten op basis van de pilootprojecten en de machine learning om zo zijn operationele capaciteiten als geavanceerde androïde te perfectioneren. De toekomst is nu.

Web Editor

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten