Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Ontdek al onze nieuwe ‘AutoSalon’ producten en abonnementen !

Ontdek al onze nieuwe ‘AutoSalon’ producten en abonnementen !

Ontdek

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Vergelijkende test / Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi, Skoda Superb Combi 1.6 TDI 105 & Volkswagen Passat 1.6 TDI 105 : Vooroordelen & vaste waarden

De Hyundai i40 Wagon rekent af met de vooroordelen die nog steeds bestaan over Koreaanse auto's, maar doorstaat hij de vergelijking met vaste waarde VW Passat Variant en outsider Skoda Superb Combi?

Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi, Skoda Superb Combi 1.6 TDI 105 & Volkswagen Passat 1.6 TDI 105 : Vooroordelen & vaste waarden #1

Overzicht :

Hyundai staat voor een moeilijke opdracht. Met zijn fonkelnieuwe i40 wil de Koreaanse autobouwer doorbreken in het D-segment, een categorie waar vaste waarden zoals de Volkswagen Passat, de Opel Insignia en de Ford Mondeo niet alleen de toon aangeven, maar ook de verkoopstabellen aanvoeren. Bovendien is het een categorie die eerder krimpt dan groeit. Heel wat kopers gaan downsizen en kiezen voor een compactere auto in de stijl van de Golf, Astra en Focus. Anderen ambiëren meer klasse en kiezen resoluut voor een premiummerk als Audi, BMW, Mercedes of Volvo. Tot slot – en die groep is niet te onderschatten – voelen heel wat mensen zich aangetrokken tot een compacte SUV of een eenvolumer.

Hyundai moet dus opboksen tegen een markttrend die niet meteen meezit, en moet bovendien rekening houden met een uitgebreid aantal respectabele en bekwame concurrenten. En dat is nog niet eens het enige obstakel. Misschien nog het moeilijkste voor Hyundai is het wegwerken van een aantal hardnekkige vooroordelen tegenover Koreaanse auto’s in het D-segment. Die hebben uiteraard een voedingsbodem. Wie herinnert zich niet de met namaakchroom beklede Sonata, die vooral uitblonk in middelmatigheid.

Om in zijn missie te slagen kiest Hyundai voor een formule die alleszins bij andere recente modellen in het gamma heeft gewerkt. De i40 werd grotendeels in Europa ontwikkeld en het bijzonder bijdetijdse ontwerp is het werk van een designteam onder leiding van de Duitse ontwerper Thomas Bürkle. Dat de i40 Wagon bij ons alleszins een sterke indruk heeft nagelaten, kon u al ontdekken in AG833. Dit keer gaan we verder en vergelijken we hem met de Volkswagen Passat Variant, die toch nog altijd als de referentie geldt in deze categorie, en de Skoda Superb Combi, die een belangrijk hoofdstuk invult in het ‘zero to hero’-verhaal van het Tsjechische merk. Voor deze driekamp kozen we in het geval van de Koreaan voor de 1.7 CRDi, een turbodiesel met 115 pk. De Duitser en de Tsjech zijn uitgerust met dezelfde 1.6 TDI met common rail en 105 pk.

Geschreven door op