Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Private Lease: exclusieve AutoGids-aanbieding. Krijg tot 6 maanden gratis brandstof*

Private Lease: exclusieve AutoGids-aanbieding. Krijg tot 6 maanden gratis brandstof*

Bekijk

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / Infiniti Q30 2.0 T AWD : Dynamische ambities

De Infiniti Q30 neemt ook de benzinemotoren over van zijn Mercedes-donor, zoals de 2.0 T van 211 pk, die in de Sport-uitvoering altijd wordt gecombineerd met vierwielaandrijving.

Prijs
NB
  • Score redactie NC

Overzicht :

Een plaats veroveren in het Europese segment van de compacte middenklassers is geen sinecure, zeker niet wanneer je je modellen een premiumlabel wil geven en je pijlen per definitie op de Duitse gevestigde waarden richt. Behalve een verzorgde afwerking moet je ook een uitgebreide uitrustingslijst voorzien en moeten de motoren hun mannetje kunnen staan op de Autobahn. Een geluk: Infiniti vertrekt niet van een leeg blad om zijn nieuwe massawapen (naar Infiniti-normen dan toch...) te ontwikkelen.

Het samenwerkingsakkoord tussen Renault-Nissan en Mercedes stelt de Japanse constructeur namelijk in staat om in de onderdelenvijver van de Duitse prestigeconstructeur te vissen. Zo kan de Q30 zich de benzinemotor aanmeten die bij Mercedes als topmotor van de A-Klasse fungeert (de AMG-versie buiten beschouwing gelaten natuurlijk): de drukgevoede tweeliter met 211 pk die aan Duitse zijde als '250' door het leven gaat.

  • Plezierige en veelzijdige motor
  • Reëel rijplezier
  • Overtuigende combinatie motor-versnellingsbak
  • Onberispelijke trekkracht
  • Geslaagde sportieve esthetische toets
  • Stugger comfort (sportschokdemping)
  • Verbruik bij stevige rijstijl
  • Uiterst beperkt dealernet
  • Praktische aspecten (instap, koffervolume)
  • Te veel merkbare Mercedes-elementen binnenin
  • Zitcomfort, te korte zittingen

Verwante testen

In dit artikel : Infiniti, Infiniti Q30