Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Ontdek de nieuwe Miles. In the spotlights: het ‘Van’leven, de Krugger FD, de laatste lifestyle trends

Ontdek de nieuwe Miles. In the spotlights: het ‘Van’leven, de Krugger FD, de laatste lifestyle trends

Ontdekken

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / Isuzu D-Max

Na een carrière van tien jaar is de Isuzu D-Max aan vervanging toe. Het nieuwe model werd vorig jaar in september gelanceerd in Thailand, waar wij de 'thuisversie' al even mochten testen.

Prijs
NB
  • Score redactie 15.40/20

Overzicht :

Voor zijn nieuwe D-Max gooide Isuzu het over een totaal nieuwe boeg, behalve wat het onderstel betreft. De basis wordt nog altijd gevormd door een zwaar ladderchassis met een starre achteras, maar nu zitten de bladveren wel erboven in plaats van eronder. Zoals bij de meeste moderne pick-ups dus. Hoewel de nieuwe D-Max in alle richtingen zo'n 5 centimeter groter werd, wist hij zijn draaicirkel toch met 20 centimeter in te krimpen. De aanloop- en afrijhoeken gingen er dan weer een ietsje op achteruit, omdat de grotere bodemvrijheid de langere overhangen net niet kan compenseren, maar de zijdelingse hellingshoek evolueerde van een meer dan respectabele 45 graden naar een ronduit indrukwekkende 49 graden.

De dikke drieliter-turbodiesel met common rail werd geschrapt, terwijl de 2.5 een flinke update onderging: dankzij een hele reeks technische ingrepen ontwikkelt hij nu 163 in plaats van 136 pk en - belangrijker - een stevig maximumkoppel van 400 Nm tussen 1.400 en 2.400 toeren (tegenover een schamele 280 Nm bij 1.800- 3.400 o/m). Over het weggedrag en de aandrijving van de 'Europese' D-Max kunnen we nog niets zeggen, want in Isuzu 4x4 Land (een testpiste in de buurt van Pataya) konden we alleen de Thaise versie aan de tand voelen.

Om motor en versnellingsbakken te beoordelen is het nog wachten op de Europese versie, maar onze eerste kennismaking met de nieuwe D-Max op het thuisfront wist ons aangenaam te verrassen. Hij oogt niet alleen veel moderner en dynamischer dan zijn voorganger, maar ook de afwerkingskwaliteit en materiaalkeuze gingen erop vooruit. De ergonomie kan nog altijd wat beter en de achterbank in de Extended Cab is veel te krap voor lange ritten, maar de Double Cab biedt achterin een zee van ruimte.

U kunt de Eerste Test van de Isuzu D-Max nalezen in AutoGids 851 van 13/6/2012.

In dit artikel : Isuzu, Isuzu D-Max

Geschreven door op

De concurrenten