Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Update / Jaguar F-Pace Sport: 6-cilinder-in-lijn en Alexa

Verwachte lancering : 12-04-2022

Geschreven door Frédéric Kevers op 12-04-2022

Jaguar blijft zijn F-Pace updaten. De Britse SUV krijgt twee nieuwe zescilinderversies met mildhybridetechnologie. Daarnaast verwelkomt hij ook Amazon Alexa-diensten aan boord.

Jaguar gaat geen nieuwe modellen uitbrengen tot 2025 en de lancering van zijn Re-imagine-strategie, waarbij de constructeur de concurrentie met Bentley zal aangaan met een volledig nieuw, uitsluitend elektrisch gamma. Intussen blijft het merk uit Coventry enkele wijzigingen in zijn bestaande gamma aanbrengen om waardig te kunnen blijven opboksen tegen de concurrentie.

Zo is de SUV F-Pace voortaan verkrijgbaar als P400 Sport (benzine) en D300 Sport (diesel). Beide nieuwe varianten maken gebruik van een drukgevoede 3.0 zescilinder-in-lijn met milde hybridisatie. Deze mechanische upgrade gaat gepaard met een technologische update, voornamelijk gekenmerkt door de beschikbaarheid van Amazons assistent Alexa als aanvulling op het verbeterde infotainmentsysteem Pivi Pro.

>> Lees ook - Jaguar F-Pace R-Dynamick Black

6-in-lijn

De Jaguar F-Pace ruilt zijn oude V6 in voor een drie liter grote zescilinder-in-lijn die 400 pk en 550 Nm levert wat betreft de benzineversie P400 Sport, en 300 pk en 650 Nm voor de diesel D300 Sport. Beide krachtbronnen profiteren van milde hybridisatie (MHEV) op basis van een starter-generator die energie terugwint tijdens het remmen en bij het loslaten van het gaspedaal om deze op te slaan in een 48-voltbatterij. Deze energie wordt dan bij het optrekken gebruikt om de verbrandingsmotor te ondersteunen en het verbruik te verminderen of de stop-startfunctie vloeiender te laten verlopen. Beide motoren worden uiteraard gecombineerd met een achttrapsautomaat.

De rest van het F-Pace-gamma wordt gevormd door de plug-inhybride P400e, die een viercilinder-turbobenzinemotor combineert met een elektromotor voor een totaal van 404 pk, terwijl hij volgens de WLTP-normen een elektrische actieradius claimt van 53 km en een CO2-normuitstoot van slechts 49 g/km kan voorleggen. De instapversies zijn viercilinders op benzine en diesel met respectievelijk 250 pk of 163 en 204 pk. De twee diesels profiteren eveneens ook van een mildhybridesysteem op 48 volt. De topversie ten slotte blijft de SVR met zijn compressor-V8 van 550 pk en 700 Nm, die in staat is om 286 km/u te halen en in 4 seconden van 0 naar 100 km/u te sprinten.

Jaguar F-Pace 400 Sport & 300 Sport

Alexa on board

Binnenin is de evolutie, afgezien van de traditionele – en zeer geringe – veranderingen qua look en materialen die samenhangen met de facelift van het model, vooral te merken op technologisch vlak. Naast de komst van het geavanceerde infotainmentsysteem Pivi Pro integreert de grote SUV van Jaguar de spraakassistent van Amazon, Alexa. Dit betekent dat Alexa nu kan worden gebruikt voor de bediening van navigatie, klimaatregeling, muziek, telefonie en zelfs podcasts en audioboeken. In België is Alexa echter nog niet beschikbaar.

De Jaguar F-Pace P400 en D300 Sport zijn verkrijgbaar met een specifieke afwerking die glanzend zwarte 21-duimwielen omvat, evenals het Black-pakket (raamomlijstingen, radiatorrooster, enzovoort uitgevoerd in zwart), getinte ruiten en glanzend zwarte dakrails voor het exterieur, terwijl het interieur is voorzien van Performance-stoelen voorin en een bekleding in Oxford-leder.

>> Ontdek alle versies en de prijzen van de Jaguar F-Pace in België

Levering en prijzen

De Jaguar F-Pace P400 en D300 Sport zijn vanaf nu te bestellen. De minimumprijs voor de benzineversie bedraagt 95.630 euro, terwijl de dieselversie begint bij 90.740 euro.

Web Editor

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten