Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Vergelijkende test / Aston Martin Vantage vs 3 sportieve GT’s

Geschreven door Cedric Derese op

De Aston Martin Vantage werd gespierder, en niet alleen uiterlijk. In Gaydon beweren ze zelfs dat hun kleinste nu alles in huis heeft om de beste sportieve GT’s uit te dagen. Wij trokken naar de Vogezen om dat even na te gaan…

De eerste blik op de nieuwe Aston Martin Vantage zegt alles: het historische British Racing Green heeft plaatsgemaakt voor felle citroengele inzetstukken. Met zijn opvallende koetswerkdorpels en zijn gapende radiatorrooster vlak boven het asfalt lijkt de Aston Martin Vantage zich niet langer te verschonen dat hij de aandacht naar zich toe trekt. “So what?” klinkt het in Gaydon, waar ze niet langer op hun woorden letten om de kwaliteiten van hun auto’s in de verf te zetten. Het discours is even scherp als de pen van een huisdesigner die alle bescheidenheid heeft afgeworpen: er is geen sprake meer van een goedmoedige GT, de Vantage gaat nu prat op echte sportiviteit.

In die mate dat de Aston Martin de beste leerlingen van zijn klas kan komen verontrusten? Dat wilden wij nagaan door meteen een van de meest vermaarde bolides erbij te halen, de Porsche 911 GT3, maar dan in zijn ‘beschaafde’ Touring-versie. Die doet nog altijd een beroep op een atmosferische flat six, maar gaat zonder opzichtige spoiler door het leven, waardoor hij haast even anoniem is als een gewone Carrera. Helemaal het omgekeerde zien we bij de Mercedes-AMG GT S, een auto die er altijd uitspringt. Zijn aanwezigheid hier is extra interessant omdat hij zijn V8 leent aan de Vantage. Om het evenwicht te herstellen haalden we er tegen dat Duitse offensief nog een Brit bij, in casu de Jaguar F-Type SVR, gezegend met een dikke V8 met mechanische compressor en een uit de kluiten gewassen achterspoiler. Gentlemen, start your engines!

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker