Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Evenementen / Jeep en Harley-Davidson blijven partners in 2016

Geschreven door Laurent Blairon op 13-04-2016

Voor het derde jaar op rij blijven Jeep en Harley-Davidson officiële partners. Het automerk zal de aanwezigheid van de motorfietsen uit Milwaukee ondersteunen tijdens alle evenementen in Europa en Zuid-Afrika.

Het gaat hier om een gedroomde zichtbaarheid voor Jeep, want de befaamde Amerikaanse motorfietsen lokten in 2015 alleen al meer dan een miljoen liefhebbers naar verschillende treffens en bijeenkomsten. Voor dit jaar, van eind april tot september, bestaat het programma uit 13 grote bijeenkomsten, die in acht verschillende Europese landen georganiseerd worden (Duitsland, Frankrijk, Groot-Brittannië, Italië, Nederland, Oostenrijk, Slovenië en de Tsjechische Republiek), alsook eentje in Zuid-Afrika. Seizoensopener van 2016 is het Euro Festival van 28 april tot 1 mei, in Saint-Tropez, dat samenvalt met het evenement in Zuid-Afrika. Jeep kan telkens genieten van een uitgelezen plaats in de 'Harley Villages', waar voertuigen tentoongesteld worden en demonstraties en tests georganiseerd worden. Een selectie van spectaculaire Jeeps die uitgerust werden door Mopar zullen alvast  de show verzekeren.

Jeep Owners Group

De JOG (Jeep Owners Group), die in augustus 2014 opgericht werd naar analogie van de succesvolle HOG (Harley Owners Group), blijft de enige en unieke officiële club van het merk en telt 64.000 leden uit 24 Europese landen. De bedoeling is uiteraard om een sterke community te creëren en een groepsgevoel, waarbij natuurlijk op zijn Amerikaans op de kracht van de mythe ingespeeld wordt. Jeep wil zo een zeer sterk gevoel van fierheid en groepsgevoel ontwikkelen, zodat hun klanten in dezelfde mate fier kunnen zijn een Jeep te bezitten als een Harley-rijder, die voor geen geld met een andere motorfiets zou rijden.

Perfecte marketingstrategie

Dat communicatie- en klantenbindingsbeleid heeft in ieder geval vruchten afgeworpen voor de Amerikaanse motorfietsen. De HOG dateert al van 1983 en verenigt meer dan 116.000 leden in diezelfde zone. Harley-Davidson-klanten zijn de meest trouwe en genereuze klanten wanneer het aankomt op uitrusting (accessoires, kledij, gadgets) in de kleuren van de fabriek van Milwaukee.

Redactiesecretaris/eindredacteur/testrijder AutoGids

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten