Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

nieuw / Jeep op het salon van Brussel 2017

Geschreven door David Leclercq op 23-12-2016

De komst van de Cherokee en de kleine Renegade hebben een boost gegeven aan de verkoopcijfers van Jeep, dat tegenwoordig onder de vleugels zit van de groep Fiat Chrysler Automobiles.

Renegade

De Renegade is de eerste Jeep die specifiek voor Europa werd ontwikkeld, na de overname van de Chrysler-groep (het moederhuis van Jeep) door Fiat. Deze kleine SUV staat op een nieuw platform (Small-Wide-4x4 gedoopt), dat eveneens dienstdoet voor de Fiat 500X. Naast zijn neo-retrosnoetje wil hij ook verleiden met zijn personaliseringsmogelijkheden, waarbij allerlei esthetische combinaties mogelijk zijn. Onder de motorkap liggen krachtbronnen uit de Fiat-groep, in de topversies ook gekoppeld aan vierwielaandrijving. Een reductiebak heeft de Renegade niet, maar de Trailhawk-variant beschikt wel over een erg korte eerste versnelling om zich op het terrein uit de slag te trekken. In de basisversies voelt de ophanging nogal stug en springerig aan, maar het extra gewicht van de versies met automaat en vierwielaandrijving blijkt de filtering ten goede te komen. Het keurig afgewerkte interieur zit vol kleine retroverwijzingen en profiteert van de rechte koetswerkvormen om vier inzittenden ruim plaats te bieden.

Cherokee

De huidige generatie van de Cherokee breekt radicaal met zijn voorgangers. Naast zijn volledig andere look draagt hij ook zijn motoren dwars voorin en rust hij rondom op een onafhankelijke ophanging. Om de puristen toch wat gerust te stellen heeft Jeep echter ook een Trailhawk-versie ontwikkeld, die nog altijd kan uitpakken met ronduit indrukwekkende offroadkwalitieiten. Voor de rest positioneert Jeep de Cherokee voortaan iets hoger in het gamma.

Ontdek ook

Grand Cherokee | De Grand Cherokee stamt al uit 2011, maar onderging een belangrijke opfriskuur in 2013, die hem naast een aangepaste look ook – en vooral – de ZF-achttrapsautomaat opleverde. Die laatste komt zowel het rijplezier als het verbruik ten goede.

Wrangler | De meest pure belichaming van de Jeep-filosofie vind je bij de Wrangler: met zijn ladderchassis, zijn twee starre bruggen en zijn grote banden raakt hij overal door, en met zijn dikke 2.8-diesel en zijn reductiebak is geen terrein hem te zwaar. En het comfort? Tja...

Ontdek waar dit merk zich op het salon bevindt dankzij ons interactieve plan

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten