Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Industrie en economie / Kia: Plan S, met de ‘S’ van… elektrisch!

Geschreven door Olivier Duquesne op 16-01-2020

Kia gaat het enorme bedrag van 25 miljard dollar investeren voor zijn ecologische transitie. Het ‘Plan S’ houdt de lancering van 11 elektrische modellen in tegen 2025.

Kia wil overstappen van een economisch model op basis van verbrandingsmotoren naar een systeem gericht op elektrische voertuigen en gepersonaliseerde mobiliteitsoplossingen. Dit uitgebreide programma krijgt de naam ‘Plan S’. De investeringen zijn fors: 25 miljard dollar (22,4 miljard euro)! Concreet gaat het hier zowel over de marktgang van elektrische modellen als de lancering van die gepersonaliseerde mobiliteitsoplossingen.

11 modellen

De Koreaanse constructeur kondigt al de lancering van een nieuw elektrisch model op batterijen (BEV) aan voor 2021. Het wordt een eigen model en geen EV-variant van een bestaande auto. Andere modellen volgen in de nabije toekomst om een gamma van 11 elektrische auto’s aan te kunnen bieden. Kia maakt er geen geheim van dat het elektrische wagens wil populariseren. Het merk streeft naar een wereldwijd marktaandeel van 6,6% tegen 2025 door 500.000 BEV’s te verkopen en een miljoen ecologische modellen (onder andere hybrides) tegen 2026. Tegelijk zullen de verkoopafdelingen gepersonaliseerde abonnementen, huurdiensten en batterijleasing kunnen aanbieden. De constructeur gaat ook een ontwikkelingssysteem gebruiken voor de architectuur van elektrische wagens.

Mobiliteit

Voor stedelingen en gebieden met LEZ’s gaat Kia andere diensten aanbieden aan zijn klanten. Dan gaat het over Mobility Hubs in steden met strengere milieuregels. De Koreanen willen winstmodellen ontwikkelen voor de logistiek en het onderhoud van elektrische auto’s in deze mobiliteitshubs. Ook de autonome auto zou aan de mobiliteitsnoden van deze steden met LEZ’s kunnen antwoorden. Een grote uitdaging en een offensieve strategie om de elektrische mobiliteit naar voor te brengen. Zonder de ‘klassieke’ auto volledig te verwaarlozen door oplossingen met verbrandingsmotoren en hybride aandrijflijnen te blijven aanbieden.

Web Editor - Specialist Advice

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten