Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Facelift / Lamborghini Huracán EVO: met het genot van de V10

Geschreven door Klaas Janssens op 07-01-2019

Na de Audi R8 gaat ook zijn Italiaanse neef onder het mes. De vernieuwde Huracán krijgt het achtervoegsel EVO, samen met meer kracht.

Lamborghini heeft de vernieuwde Huracán onthuld. Die vernieuwde Lamborghini Huracan heet EVO en volgt de technologische updates die de technisch nauw verwante Audi R8 onlangs onderging. Aan het sexy lijnenspel van de Lamborghini Huracan EVO verandert weinig. Toch op het eerste gezicht. Want wie goed kijkt, bemerkt een aantal modificaties die de Italiaanse stierenfokker eerder gebruikte voor de Performante. Zoals het geïntegreerde uitlaatsysteem dat meer ruimte laat voor de beduidend agressievere achterdiffusor. Ook nieuw is de smalle spoilersectie op de achterzijde, boven het derde remlicht. Ook de voorvleugel wordt complexer. Verwacht meer downforce.

Meer vermogen, meer snelheid

Natuurlijk brengt de facelift ook meer power met zich mee. In totaal zijn er nu 640 paardenkrachten voorhanden, een winst van 30 stuks en genoeg om stalgenoot Audi met de R8 Performance nét voor te blijven. Daarmee snelt de Lamborghini Huracán EVO in slechts 2,9 seconden naar de 100 km/u, de topsnelheid ligt op 325 km/u. Ook het bochtenwerk moet sneller dan ooit kunnen, met achterwielsturing, een nieuwe centrale computer die alle rijgegevens registreert en de systemen erop instelt, en een vernieuwde magnetorheologische ophanging.

Digitaal mee met zijn tijd

In het interieur wordt een hele reeks knoppen opgeofferd voor een nieuw, digitaal scherm. Daarmee bedien je, net zoals bij Audi tegenwoordig, de klimaatcontrole en de zetelinstellingen. Maar ook alle rijdata kunnen bekeken worden, en zelfs Apple CarPlay is aanwezig. Circuittijgers kunnen ook een telemetriesysteem aanvinken, eventueel met harde schijf om alle data op te kunnen slaan. De Lamborghini Huracán EVO staat vanaf de lente bij de dealer. Het is daarentegen niet duidelijk waar de Huracán EVO zijn publieksdebuut mag krijgen. De NAIAS in Detroit ligt het dichtst bij, maar mogelijks zal het publiek moeten wachten tot het salon van Genève in maart.

Hoofdredacteur AutoGids

Instagram: @kjanssens_pro

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten