Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuwigheden / Land Rover Discovery Sport en Evoque PHEV: nieuwe driecilinder

Geschreven door Yeelen Möller op 22-04-2020

Land Rover heeft de plug-in hybride versies van de Range Rover Evoque en de Discovery Sport onthuld. Ze maken allebei gebruik van een identieke aandrijflijn op basis van een nieuwe 1.5 driecilinder en een 15 kWh grote batterij.

De Range Rover Evoque en Land Rover Discovery Sport zijn vanaf nu beschikbaar als plug-in hybride P300e, met een nieuwe 1,5 liter-driecilinder op benzine met 200 pk uit de Ingenium-familie en een elektromotor van 109 pk op de achteras. De driecilinder is 37 kilo lichter dan de 2.0 4-in-lijn en beschikt ook over een geïntegreerde starter-generator om remenergie te recupereren en sneller de motor te kunnen in- en afschakelen. Samen leveren de motoren 309 pk en stellen ze de Evoque en de Discovery Sport in staat om in respectievelijk 6,4 en 6,6 seconden naar de 100 km/u te sprinten.

15 kWh

Beide modellen krijgen ook een identieke lithium-ionbatterij mee van 15 kWh die onder de achterzetels zit gemonteerd. In het geval van de iets lichtere Range Rover Evoque geeft die een elektrische WLTP-range van 66 km, tegenover 62 km voor de Discovery Sport. Opladen kan tot aan een vermogen van 37 kW aan een snellader, waarmee je op een halfuur alweer een 80% volle batterij hebt. Aan 7 kW doe je er 1:24 uur over voor dezelfde laadbeurt, met een gewoon stopcontact is hij op 6:42 uur weer volledig vol.

1,4 l/100km

In volledig elektrische modus halen de SUV’s een topsnelheid van 135 km/u, boven die snelheid wordt de elektromotor ook uitgeschakeld om de weerstand te verminderen. Rij je extra zuinig, dan kom je misschien in de buurt van het normverbruik van 1,4 l/100 km (Evoque) of 1,6 l/100 km (Discovery Sport), wat overeenkomt met respectievelijke CO2-cijfers van 32 en 36 g/km. Beide modellen zijn nu al te bestellen, de Evoque P300e kost je minstens 52.100 euro, terwijl de Discovery Sport iets goedkoper uitkomt met een prijs van 50.650 euro.

Web Editor

Twitter: @yeelenm / Instagram: @yeelenm

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten