Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Mijn auto aan de beste prijs. Ontdek alle aanbiedingen van het moment op Autopromos.

Mijn auto aan de beste prijs. Ontdek alle aanbiedingen van het moment op Autopromos.

Bekijk alle aanbiedingen

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / Land Rover Discovery Sport P200 : Nieuwer dan hij lijkt

Wat op het eerste gezicht een banale midlifefacelift lijkt, blijkt veel meer te zijn dan dat: de vernieuwde Land Rover Discovery Sport krijgt een nieuw platform én nieuwe motoren. Zoals de P200, een tweeliter van 200 pk.

44.600 €
  • Score redactie 13.90/20

Overzicht :

We zijn september 2014 wanneer Land Rover de opvolger van zijn Freelander voorstelt: de Discovery Sport. De nieuwkomer, die zowel qua formaat als qua prijs onder de Discovery wordt gepositioneerd, mikt op gezinnen en zet sterk in op functionele kwaliteiten. Daarmee zouden de Britten de nagel op de kop slaan, want op vijf jaar tijd wisten ze niet minder dan een half miljoen exemplaren van de Discovery Sport te slijten, waarmee het model uitgegroeid is tot het bestverkochte in de Land Rover-catalogus.

Redenen genoeg dus om het model voor 2020 een modernere basis aan te meten, en dus staat de Discovery Sport voortaan op het PTA-platform (Premium Transverse Architecture), dat debuteerde onder de recent voorgestelde Evoque. Tegelijkertijd deden ook motoren (een benzine en een diesel) met mild hybrid-technologie op een spanning van 48 volt hun intrede. Grondige veranderingen dus, al is er dat aan de buitenkant niet echt aan te zien. Wie goed kijkt, merkt evenwel dat de voor- en achterkant hertekend werden, met zowel voor- als achteraan nieuwe lichtblokken met ledtechnologie.

  • Binnenruimte op 1e en 2e zitrij
  • Hoogstaand ophangingscomfort
  • Technologisch up-to-date
  • Offroadkwaliteiten
  • Krappe 3e stoelenrij
  • Motor mist pit
  • Hoog verbruik
  • Tal van opties