Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Facelift / Lexus LS: facelift tot in de details

Geschreven door Yeelen Möller op 07-07-2020

Het vlaggenschip van Lexus verdient na drie jaar een facelift. Er zijn geen grote uiterlijke veranderingen, maar de LS is op heel wat vlakken net dat beetje beter gemaakt.

We spreken hier van een facelift, maar eigenlijk is er erg weinig veranderd aan het uiterlijk van de Lexus LS. De koplampen verliezen hun scherpe uitsteeksels en krijgen nu een andere lichtsignatuur, terwijl ze de technologie van de ook recent gefacelifte RX overnemen met de slimme grootlichtassistent met spiegeltjes. De voorbumper heeft iets grotere koelsleuven aan weerszijden van de grille en tenslotte hebben de achterlichten nu een zwarte afwerking in plaats van chroom.

Meer stilte, minder trillingen

Er is meer werk gekropen in de details om de Lexus LS nog stiller en trillingsvrijer te maken. Zo zijn de ophanging, de stijfheid van de banden en de holle vorm van de motorsteunen aangepast om minder trillingen door te laten naar de cabine. Binnenin hebben de zetels diepere stiksels en iets zachtere kussens om nog meer trillingen te absorberen en om een comfortabeler zitgevoel te creëren. Daarnaast is er veel aandacht gegaan naar het gedrag van de hybride aandrijflijn om de verbrandingsmotor minder hard te laten werken voor meer stilte en een lager verbruik.

Nishijin & Haku

Verder krijgt de vernieuwde LS een nieuwe lakkleur, ‘Gin-ei Luster’, die volgens Lexus het mooiste zilver ooit moet zijn. Binnenin kan je kiezen voor ‘Nishijin & Haku’-sierpanelen met metaalvlokken die de schimmering van de maan op de zee moeten voorstellen. Interessanter is misschien het nieuwe infotainmentscherm van 12,3 inch, dat nu ook via aanraakbediening werkt én Android Auto en Apple CarPlay ondersteunt. Tenslotte is er nu een knop op de middentunnel gekomen voor de instellingen van de zetel- en stuurverwarming.

Semi-autonoom

De Lexus LS breidt ook zijn arsenaal aan semi-autonome rijhulpmiddelen uit, die nu onder de noemer 'Lexus Teammate' gaan. Lexus ziet het als een assistent die samenwerkt met jou tijdens het rijden. De luxelimousine kan nu op snelwegen of expresswegen zijn rijstrook aanhouden, ook als de weg splitst, en zelfs inhalen. Zo zou de assistentie moeten werken van het moment dat je de snelweg oprijdt tot aan jouw afrit. En ben je toegekomen op je bestemming, dan zorgt het Advanced Park ervoor dat je zelf niets meer moet doen om te parkeren.

De vernieuwde Lexus LS komt “in het begin van eind dit jaar” op de markt in Japan, andere markten (waaronder de onze) volgen iets later.

Web Editor

Twitter: @yeelenm / Instagram: @yeelenm

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten