Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Salon van Tokio 2017 / Lexus LS+ Concept: met geïntegreerde chauffeur

Geschreven door Jean-François Christiaens op 25-10-2017

Lexus stelt in Tokio de conceptcar LS+ voor. In vergelijking met de ‘klassieke’ LS wijst het plusje in zijn naam op aanpassingen op uiterlijk en technologisch vlak.

In zijn beginjaren bouwde Lexus brave berlines met een massieve en hoekige uitstraling. Door de jaren heen koos het merk echter voor een steeds meer originele stijl. En dat lijkt nog maar het begin, als we kijken naar het ontwerp van de concept LS+ die in Tokio is voorgesteld. Daaruit blijkt in elk geval dat een terugkeer naar de klassieke stijl niet op de agenda staat. Dit voorsmaakje op een volgende generatie van het vlaggenschip van Toyota’s luxedivisie met zijn gigantische radiatorrooster en paarse verlichting kiest in elk geval niet bepaald voor sobere discretie. Maar de concept LS+ dient niet alleen als esthetisch handvest voor de Lexussen van de toekomst, want hij wil vooral een technologisch manifest zijn. Vooral dan op het vlak van autonoom rijden.

Zonder handen tegen 2020

Lexus is ervan overtuigd: binnenkort worden verlost van de saaie taak van het besturen van een voertuig op lange snelwegstukken of in de file. Aan boord van deze conceptcar die de kosmt aankondigt van een nieuwe, autonome topberline tegen 2020, kunnen de passagiers (bestuurder inbegrepen) op de snelweg een film bekijken of een boek lezen terwijl de auto zich met het rijden bezighoudt. Naast zijn vele sensoren gebruikt deze conceptcar daarom een communicatiesysteem met een bijzonder hoog debiet, met een centrum voor metagegevens die de auto kostbare informatie verschaft over zijn omgeving. Maar het prototype gebruikt ook een kunstmatige intelligentie die de passagiers “leert” kennen en die zelfs met hen kan communiceren.

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten