Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Ontdek al onze nieuwe ‘AutoSalon’ producten en abonnementen !

Ontdek al onze nieuwe ‘AutoSalon’ producten en abonnementen !

Ontdek

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / Lexus UX 250h : Het hybride alternatief

Onder de NX introduceerde Lexus de UX, een compacte cross-over die veel gemeen heeft met zijn Toyota-neef, de C-HR, maar het nieuwe hybride aandrijfgeheel met 180 pk van de Corolla gebruikt om wat meer ‘premium’ uit de hoek te komen.

35.790 €
  • Score redactie 14.21/20

Overzicht :

In navolging van moederhuis Toyota is Lexus zich als koele minnaar van dieselmotoren in 2005 op hybrides gaan focussen. En dat lijkt op lange termijn – en al zeker in de nasleep van Dieselgate – zijn vruchten af te werpen, want op vijf jaar tijd is de verkoop van Lexus Europe met maar liefst 76 procent gestegen, tot 76.188 stuks in 2018 (waarvan 45.675 hybrides)… enkel in Europa dus. De UX wordt de instapper van het SUV-gamma van Lexus, onder de NX, ook al is hij dan eerder een cross-over dan een echte SUV, een beetje zoals de Mercedes GLA. De naam zegt het trouwens al: UX staat voor ‘Urban X-over’ of urban cross-over. Hoewel de nieuwkomer werd ontwikkeld in het zuiden van Frankrijk, schuift Lexus toch zijn Japanse eigenheid naar voren. Terwijl de Europese versies van zijn neef, de C-HR, in Toyota’s fabriek in Turkije van de band rollen, wordt de UX trouwens altijd ingevoerd vanuit Japan.

  • Uitstekend compromis comfort-weggedrag
  • Zitcomfort
  • Afwerking en materiaalkeuze (voorin)
  • Originele look vanbinnen en vanbuiten
  • Laag verbruik mogelijk
  • Zicht rondom (vooral schuin naar achteren)
  • Kleine koffer, hoge vloer
  • Verstelbereik stuur, bediening via touchpad
  • Krappe middelste plaats achterin; instap achterin
  • Uitrustingsbeleid

In dit artikel : Lexus, Lexus UX

Geschreven door op