Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Vergelijkende test / Audi A8 4.2 FSI, BMW 750i, Lexus LS 460 & Mercedes S 450 4Matic

Geschreven door Bert Troubleyn op

Lexus heeft grote ambities. Met de nieuwe LS wil het Japanse luxemerk de gevestigde waarden meer dan ooit naar de kroon steken in het segment van de topklasseberlines. Dus plaatsen we de 460 tegenover zijn directe concurrenten van Audi, BMW en Mercedes.

De nieuwe LS van Lexus is duidelijk meer dan een soms wat onhandig ontworpen (maar wel perfect functionerende) kloon van een Mercedes, zoals zijn voorgangers LS 400 en LS 430 dat waren. De LS 460 moet het niet alleen meer hebben van zijn zo geroemde betrouwbaarheid, afwerkingskwaliteit en service, het is ook een auto die er een stuk beter en persoonlijker uitziet dan vroeger, die onklopbaar is wat zijn uitrusting betreft, en die zich op comfortvlak met de beste kan meten. Enkel op puur rijdynamisch vlak moet hij zich nog neerleggen bij het meesterschap van de Europeanen, maar als we de Lexusmensen goed verstaan, was dát in eerste instantie niet de bedoeling - onder ons gezegd, het is ook het moeilijkste om te realiseren. Het rijplezier van een Audi A8, de perfectie van een BMW-motor of de algemene aisance op de weg van een Mercedes S kan de LS nog niet evenaren, maar hij komt (veel) dichter in de buurt en schuift zoals gezegd belangrijke andere troeven naar voren. De vier hier geteste auto's hebben een voldoende verschillende persoonlijkheid opdat elk zijn gading kan vinden. Of als we dat in superlatieven moeten gieten: de Audi A8 is de meest dynamische, de BMW 750i de snelste, de Mercedes S de homogeenste en de Lexus LS de comfortabelste en financieel interessantste. Ons eindklassement is de som van de vier tussenklassementen en daaruit komt een ex aequo naar voren. Opteert u echter voor een van de twee andere auto's, dan kunnen wij uw keuze meer dan begrijpen. Tenslotte moet de klant uitmaken in welke auto hij zich het beste voelt, zeker als hij zoveel geld neertelt voor zijn auto als hier het geval is.

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker

Beoordelingen

Laatste beoordelingen van eigenaars