Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Achter de schermen / Terugblik 2021: de top en flop van Sabrina Parant

De AutoGids-redactie blikt terug op het autojaar 2021. Welke auto was het persoonlijke hoogtepunt van medewerkster Sabrina Parant en welke wagen de grootste teleurstelling?

Wanneer we bij AutoGids een auto testen, doen we dat altijd vanuit onze filosofie van onafhankelijkheid, journalistieke ernst en objectiviteit. We maken er dan ook een punt van om onze persoonlijke voorkeuren opzij te schuiven en auto’s te beoordelen met hun doelpubliek in het achterhoofd. Maar één keer per jaar willen we wél onze persoonlijke stem laten horen. Vandaag is het de beurt aan medewerkster Sabrina Parant om terug te blikken op 2021.

TOP: Volvo C40 Recharge

TOP: Volvo C40 Recharge

Volvo heeft in het koetswerk van de XC40 gesneden, maar heeft dat slim gedaan. Het concept is origineel, maar zonder te overdrijven. De Volvo C40 Recharge ziet er niet enkel strak uit, hij geeft je ook een goed gevoel. Ook binnenin. Alles zit waar het moet zitten, zodat je meteen op je gemak bent. En hij rijdt nog goed ook: starten en vliegen. Nu ja, rijden, maar dan als op een wolk. Zacht en toch brutaal. Deze in Gent gebouwde Zweed is mijn favoriete auto van 2021.

FLOP: Lotus Emira

FLOP: Lotus Emira

De Britse sportwagenbouwer kondigde de Lotus Emira aan als zijn laatste auto met verbrandingsmotor, vooraleer voor een volledig elektrisch gamma te gaan. Natuurlijk was ik in blijde verwachting. Maar toen de sportwagen dan eindelijk op het toneel verscheen, kon ik niet anders dan diep teleurgesteld zijn.

De presentatie midden november verliep statisch, je kon de wagen enkel zien en niet eens horen – laat staan rijden. Daar sta je dan, te kijken naar een onafgewerkt prototype. Ik hoop dat ze hun huiswerk klaar hebben tegen april 2022, wanneer de Lotus Emira in productie zou moeten gaan. Dat hij dan tenminste rijdt, want dat belooft alsnog een feestje te worden. Hopelijk is alles volgend jaar vergeten en vergeven.

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten