Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Industrie en economie / Maserati: neen tegen downsizing in het gamma

Geschreven door David Leclercq op 19-06-2019

Terwijl Maserati een SUV onder de Levante had gepland, is er nu een nieuwe strategie die deze downsizing in het gamma tegenhoudt.

Het zijn geen mooie jaren voor Maserati tegenwoordig. Het laatste jaar heeft het merk 36.500 auto’s verkocht, wat veel minder is dan de doelen die Sergio Marchionne voorop had gesteld in 2014 (75.000 stuks/jaar). De afwezigheid van nieuwigheden en het verouderende gamma staan zeker aan de basis van deze daling, maar de gekozen strategie zou ook niet de juiste zijn. De nieuwe baas van FCA, Mike Manley, wilde Maserati wat lager plaatsen op de markt, een beetje zoals Porsche.

Maar nu heeft Mike Manley gezegd dat hij het geweer van schouder verandert: “we willen niet lager gaan, we willen hoger gaan”. Daardoor is er geen sprake meer van goedkopere producten van Maserati, maar een gamma met modellen van een hoge waarde. Dat betekent dat de kleinste SUV, die onder de Levante zou komen, waarschijnlijk nooit het levenslicht zal zien. Nu wil Maserati eerder marge maken op zijn modellen, in plaats van op volume te spelen. De komst van de Alfieri in 2020 zal ons tonen of het merk in zijn opzet slaagt.

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten