Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / Maserati GranTurismo & GranCabrio 2018 : Oog voor detail

Maserati heeft zijn GranTurismo en GranCabrio eindelijk opgefrist. De coupé en cabriolet werden bedacht met nieuwe bumpers en een vernieuwd multimediasysteem. Of valt er nog iets te melden?

Prijs
NB
  • Score redactie NB

Overzicht :

Kunst zit in de kleinste details, wist de Italiaanse regisseur Federico Fellini reeds. We weten niet of de ingenieurs van Maserati zich deze uitspraak voor de geest hebben gehaald bij de update van de coupé en de cabrio van het merk, maar ze vat wel het best de filosofie achter de opfrisbeurt samen. Sommigen hadden gehoopt dat we nu al een nieuwe coupé hadden mogen verwelkomen op basis van de conceptcar Alfieri die Maserati in 2014 meebracht naar het salon van Genève, maar die voorstelling werd achteruitgeschoven om voorrang te geven aan de SUV Levante.

Maar toegegeven, noch de coupé, noch de cabrio – beide vormgegeven door Pininfarina – zou je nageven dat ze al zeven jaar in omloop zijn. Hun lijn is nog steeds bijzonder geslaagd en het iets agressievere radiatorrooster voor modeljaar 2018 doet daar geen afbreuk aan. De koelopeningen in de voorbumper zijn herwerkt, terwijl de achterpartij licht werd bijgespijkerd om een iets betere luchtweerstandscoëfficiënt te bereiken (Cx van 0,32).

  • Tijdloze lijn
  • Geluid van de V8
  • Bruikbare achterste plaatsen
  • Trage automaat
  • Hoog gewicht
  • Nog altijd gedateerd navigatiesysteem

Deze Maserati’s, GT’s in hart en nieren, komen nooit verraderlijk uit de hoek, maar je moet wel anticiperen op de schakelovergangen. De remmen volstaan voor gebruik op de openbare weg. Dit 100 procent made in Italy-product, waarvan tot dusver al 37.000 exemplaren verkocht zijn, kan zijn carrière nog met enkele jaren rekken.

Geschreven door op