Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Private Lease: exclusieve AutoGids-aanbieding. Krijg tot 6 maanden gratis brandstof*

Private Lease: exclusieve AutoGids-aanbieding. Krijg tot 6 maanden gratis brandstof*

Bekijk

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / Maserati Levante S : Italiaanse Cayenne-killer

Maserati surft mee met de SUV-mode met zijn Levante, die meer klanten naar het exclusieve Italiaanse merk moet lokken. Net zoals de Cayenne dat al deed voor Porsche met andere woorden.

Prijs
NB
  • Score redactie 13.80/20

Overzicht :

Over het succes van het recept heerst geen twijfel: met een SUV boort een constructeur een nieuw publiek aan, ook in het premiumsegment. Kijk maar naar wat de Cayenne voor Porsche heeft gedaan: op erg korte tijd wist het merk zijn verkoop te verdubbelen dankzij de SUV. Omdat de succesformule zo opvallend was, volgden de andere merken gauw het voorbeeld van Porsche. Van de kleinste constructeur tot de grootste.

Maserati bewandelt nu hetzelfde pad met zijn Levante, die als doel heeft een rechtstreekse confrontatie met de Duitse constructeurs te vermijden, en tegelijk de verkoop van het Italiaanse merk te boosten. Zo zou de SUV op termijn voor 50 procent van de Maserati-verkoop moeten instaan en zou hij het volume van 30.000 stuks in 2015 moeten opkrikken naar meer dan 70.000 stuks tegen 2018. Een hele uitdaging.

  • Opwindende biturbomotor
  • Levendig onderstel, karakter van een achterwielaandrijver
  • Personaliserings-mogelijkheden
  • Aparte auto
  • Interessante uitrusting (pneumatische ophanging)
  • Kracht en uithoudings-vermogen remmen
  • Hoog verbruik
  • Teleurstellend ophangingscomfort
  • Nauwkeurigheid stuur rond rechtuitstand
  • Afwerking kan beter

In dit artikel : Maserati, Maserati Levante