Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Mercedes-AMG GLS 63: sportieve luxe of luxueuze sportiviteit?

Geschreven door Klaas Janssens op 22-11-2019

De Mercedes GLS passeert langs Affalterbach voor een AMG-kuur, waar hij een 612 pk en 850 Nm in de neus geduwd krijgt.

De Mercedes-AMG GLS 63 4Matic+ houdt het bij een vermogensvariant en beschikt dus niet over een nog krachtigere S-versie. Hoeft niet, want onder de motorkap steekt de krachtigste specificatie van de V8-biturbo. Het 4 liter-motorblok combineert een piekvermogen van 612 pk met een maximumkoppel van 850 Nm, dankzij de EQ-boost van het 48-voltsysteem kan je gedurende enkele seconden over nog eens 22 extra paarden beschikken.

Jong veulen

Hoewel de GLS 63 AMG een lengte van 5,2 meter mixt met een gewicht van 2,5 ton, sprint deze mastodont als een jong veulen. Geholpen door de Launch-controlefunctie van de negentrapsautomaat heeft deze zevenzitter aan 4,2 seconden genoeg om van 0 naar 100 km/u te sprinten. Optioneel wordt de topsnelheid elektronisch beperkt tot 280 in plaats van 250 km/u (via het AMG Driver's Package).  De Mercedes-AMG GLS 63 vertrouwt op de geavanceerde vierwielaandrijving 4Matic+, een 4x4-systeem dat alle power volledig naar de achteras kan sturen als de omstandigheden daarom zouden vragen. Een elektronisch gestuurd differentieel zorgt voor een optimale krachtenverdeling tussen de achterwielen. In tegenstelling tot de GLE doet de GLS 63 het zonder Race-rijmodus.

2020 Mercedes-AMG GLS 63 4Matic+

Hoofdredacteur AutoGids

Instagram: @kjanssens_pro

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten