Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Mijn auto aan de beste prijs. Ontdek alle aanbiedingen van het moment op Autopromos.

Mijn auto aan de beste prijs. Ontdek alle aanbiedingen van het moment op Autopromos.

Bekijk alle aanbiedingen

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Korte tests / Mercedes A 160 : premiuminstapper

Het minimumbedrag om te kunnen toetreden tot de Mercedes-club bedraagt 25.168 euro. Voor die prijs krijg je een A-Klasse met een benzinemotor van 109 pk met Franse roots. Een interessante deal?

25.531 €
  • Score redactie NC

Overzicht :

In tegenstelling tot zijn twee belangrijkste rivalen – de Audi A3 en de BMW 1-Reeks – gaat de A-Klasse nooit met minder dan vier cilinders door het leven. Voor de instapversie van zijn compacte middenklasser gebruikt Mercedes namelijk de viercilinder van 1.332 cc die ontwikkeld werd in samenwerking met de Alliantie Renault-Nissan. Deze Frans-Duitse motor debuteerde in de huidige A-Klasse als 163 pk en 250 Nm sterke A 200 en werd vervolgens gedowntuned tot 136 pk en 200 Nm in de A 180. 

Nog een trapje lager vinden we deze A 160, waarin dezelfde vierpitter toegeknepen werd tot 109 pk en een koppel van 180 Nm. Daarmee zit de huidige A-Klasse dicht in de buurt van de vorige A 160 (102 pk en 180 Nm), die nog werd aangedreven door de drukgevoede 1.6 van Daimler zelf. Klanten die kiezen voor deze bescheiden motorversie, moeten het stellen met een manuele versnellingsbak met zes verhoudingen; een geautomatiseerd alternatief is pas verkrijgbaar vanaf de 180.

  • Uitrusting, connectiviteit
  • Plezierig dynamisch weggedrag
  • Afwerking, look
  • Behoorlijk laadvolume
  • Behoorlijk plaatsaanbod achterin
  • Relatief gewillige motor
  • Bescheiden prestaties
  • Verbruik bij veeleisende rijstijl
  • Totaalprijs met opties
  • Feedback stuur
  • Zicht schuin naar achteren
  • Hogere CO2-uitstoot dan A 200 (aftrekbaarheid)

De concurrenten