Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Rover 75 1.8 T & MG ZT CDTi

Geschreven door Bert Troubleyn op

MG-Rover, dat nog altijd niet uit de rode cijfers is, biedt sinds kort een overtuigende Rover 75 1.8 T aan en een MG ZT met... dieselmotor. Onder druk van de markt?

De Rover 75, die erg British is door zijn lijnenspel en zijn gezellige interieur, was van bij zijn voorstelling een voltreffer en bevestigt nog maar eens al het goede dat we eerder al van hem vertelden. Liefhebbers van nobele motoren zullen het verdwijnen van de kleine V6 beklagen, maar het lijdt geen twijfel dat ze hun mening zullen herzien zodra ze gereden hebben met de nieuwe 1.8T. Die is dorstiger (dat was te verwachten), maar ook een stuk soepeler en gewilliger.Kortom, de 1800 met turbo zit deze grote berline als gegoten. De update van de CDTi-motor speelt in op de aanhoudende verdieseling van de automarkt, maar staat jammer genoeg niet op het niveau van het koetswerkkleedje van de MG ZT. De viercilinder van BMW, die simpelweg een elektronische ingreep onderging, biedt nu het koppel en vermogen dat hij altijd al nodig had. Dat maakt van de ZT diesel een aangename kilometervreter waarvan de prestaties echter allesbehalve sportief zijn. Of hij de (toekomstige) merkadepten zal kunnen overtuigen? Dat valt nog af te wachten, maar los daarvan vallen de aanpassingen aan de ophanging om meer comfort te bieden (zonder aan efficiëntie in te boeten) zeker in de smaak.

In dit artikel : Rover, Rover 75 , MG, MG ZT

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker