Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

prototype / Mitsubishi e-Evolution Concept: met kunstmatige intelligentie

Geschreven door David Leclercq op 25-10-2017

De Mitsubishi e-Evolution Concept is een prototype dat de nieuwe strategische richting van het Japanse merk aangeeft. Uiteraard heeft hij een elektrische aandrijving.

“Wij willen voertuigen aanbieden en tegelijk tegemoetkomen aan de verwachtingen van onze klanten, met een uitzonderlijk design in combinatie met vermogen, authenticiteit en de extreme functionaliteit die de reputatie van Mitsubishi Motors hebben opgebouwd”, zo verklaarde Tsunehiro Kunimoto, internationaal designverantwoordelijke voor MMC. Dat is de samenvatting van de nieuwe richting van Mitsubishi, dat deze visie officieel maakt met de e-Evolution Concept.

Nieuw design

Het ontwerp van de voorkant is een nieuwe interpretatie van het Dynamic Shield-design van Mitsubishi. Het zwarte radiatorrooster wordt beschermd door een glazen paneel, wat een subtiele verwijzing moet vormen naar zijn statuut als extreem performante elektrische auto. De erg schuine voorruit en de korte overhangen geven hem een robuust silhouet zoals dat naar verluidt nog nooit eerder voorkwam op een elektrische auto. Over heel de breedte van het dashboard strekt zich een groot vlak scherm uit. Daar lees je de omstandigheden van de omgeving af en de gegevens van de navigatie en de rijhulpsystemen. Dit grote scherm krijgt het gezelschap van twee kleinere schermen die de beelden van de camera’s voor- en achterop de auto weergeven.

Uiteraard elektrisch

De Mitsubishi e-Evolution Concept wordt aangedreven door krachtige elektromotoren die worden gevoed door een grote batterij, zodat een soepele rijervaring en snelle reacties worden gegarandeerd. Dat klinkt mooi, maar Mitsubishi wil niets lossen over het rijbereik of de prestaties van de auto. De vierwielaandrijving gebruikt drie elektromotoren: een die de voorwielen aandrijft en een voor elk achterwiel, zodat een actieve giercontrole (AYC) mogelijk is. Een beetje zoals op de jongste Honda NSX, met andere woorden. Tot slot heeft de auto ook een kunstmatige intelligentie. Sensoren detecteren veranderingen in de rij- of verkeersomstandigheden onmiddellijk en coördineren alles perfect om de bestuurder zo goed mogelijk te ondersteunen, want het systeem kijkt ook naar wat de persoon aan het stuur van plan is.

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten