Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / NYIAS 2018 – Nissan Altima vernieuwt, zonder V6

Geschreven door Thibaut Miserque op 03-04-2018

Nissan gebruikt het salon van New York om de zesde generatie te onthullen van zijn grote berline Altima. Die is meer geconnecteerd, krijgt herwerkte rijhulpsystemen en kiest voor een nieuwe viercilinder met variabele compressie.

De Nissan Altima is een berline die we in Europa helemaal niet kennen omdat hij puur voor Noord-Amerika is ontwikkeld, een markt die steeds minder in dergelijke modellen geïnteresseerd is. Om zijn bestverkochte berline een dosis zuurstof te geven, heeft Nissan op het salon van New York de zesde generatie onthuld. Net zoals in bijna elk nieuw model van 2018 valt het grootste nieuws te rapen bij de multimedia- en veiligheidsuitrusting. Zo krijgt hij nieuwe schermen voor het instrumentenbord en het infotainment, maar vooral nieuwe ProPilot-rijhulpsystemen die “de inspanningen van de bestuurder tijdens het rijden willen verminderen”. Het gaat om de combinatie van een spoorassistent, een actieve snelheidsregelaar en een automatische noodrem. Verder stopt de nieuwe Altima ook automatisch voor obstakels wanneer je achterwaarts manoeuvreert.

Downsizing

Onder de motorkap vindt een revolutie plaats. De 3.5-V6 die de krachtigste motorversie vormde van de Altima wordt op pensioen gestuurd. Hij wordt vervangen door een motor van Infiniti. We hebben het dan niet over de nieuwe 3.0-V6, maar wel over de exact twee liter grote viercilinder. Dankzij een turbo en een variabele compressieverhouding zou die even goed presteren als de V6 maar veel minder verbruiken. Vreemd genoeg is de instapmotor ook een viercilinder, maar dan een atmosferische 2.5-viercilinder, met 190 in plaats van 250 pk. Nog vreemder is dat enkel deze basismotor kan worden besteld met vierwielaandrijving. Maar laat ons daar vooral niet te veel het hoofd over breken aangezien dit model toch niet voor ons is bestemd.

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten