Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Nissan X-Trail e-Power e-4ORCE (2022) - in detail

Geschreven door Jean-François Christiaens op

De X-Trail meet zich de innovaties van de recente Qashqai aan, waaronder de originele e-Power-aandrijving. Hij verpakt die echter binnen een totaalpakket dat (nog meer) is afgestemd op gezinnen, met de mogelijkheid om tot zeven zitplaatsen te bestellen. Bovendien voegt hij met de e-4orce een geëlektrificeerde vierwielaandrijving aan zijn gamma toe.

60.950 €
  • Score redactie 15.45 /20

Terwijl de eerste X-Trail bij zijn Europese lancering in 2001 nog een sterke zin voor avontuur had, heeft hij de terreinwereld in de loop der jaren geleidelijk aan verruild voor die van de SUV’s. Toch wist hij in zijn vorige drie generaties altijd een breed scala aan klanten aan te trekken, met een wereldwijde productie van meer dan 7 miljoen exemplaren als resultaat.

De vierde generatie werpt zich echter opnieuw op als een keerpunt, allereerst op industrieel gebied. De X-Trail voor de Europese markt zal namelijk niet langer uit de Britse fabriek in Sunderland komen, maar loopt in Japan van de band, een beslissing die te midden van de brexit werd aangekondigd.

Foto’s: Quentin Champion

  • Royale interieurruimte
  • Afwerking en uitrusting
  • ‘Elektrisch’ rijplezier bij een ontspannen rijstijl
  • Snel oplopende prijzen
  • Hoge CO2-uitstoot, geen fiscale voordelen
  • Snelwegverbruik

In dit artikel : Nissan, Nissan X-TRAIL

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker