Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

MY GREEN CAR

Alles over groene auto's op MY GREEN CAR

ONTDEKKEN

Nieuwe modellen / Peugeot 1007

De Peugeot 1007 zal het opnemen tegen onder andere de Renault Modus, die binnenkort gelanceerd zal worden. Met een geheim wapen nog wel: twee elektrische schuifdeuren.

Overzicht :

In vergelijking met alle concurrentie op dit moment bestaat het origineelste en zowat belangrijkste kenmerk van de 1007 natuurlijk in zijn elektrische schuifdeuren, een techniek die bijvoorbeeld al gebruikt (en betrouwbaar gemaakt) werd door onder andere Peugeot voor het openen van de achterste deuren van de 806 en de 807, maar nog nooit voor de voorste deuren (de 1007 heeft er natuurlijk maar twee). Het voordeel van het systeem ligt voor de hand: enerzijds is er bijzonder weinig plaats nodig om ze te openen (ongeveer de breedte van de buitenspiegels), waardoor de auto op erg smalle plaatsen geparkeerd kan worden, anderzijds wordt de instap naar de voorste en de achterste plaatsen sterk vergemakkelijkt door de brede deuropening (920 millimeter) in vergelijking met een klassieke auto met twee of vier portieren. De elektrische deuren kunnen op verschillende manieren bediend worden: via de afstandsbediening met vier in kruisvorm opgestelde knoppen (elke knop heeft een andere functie), via schakelaars op het dashboard of met de deurgrepen (binnen of buiten). De achterstoelen kunnen afzonderlijk naar voren of naar achteren schuiven, over een lengte van 230 millimeter, om ofwel de passagiers ofwel de bagage meer ruimte te geven. Zo bedraagt de kofferinhoud 178 liter met de stoelen helemaal naar achteren en 364 liter als ze helemaal naar voren zijn geschoven. De rugleuningen kunnen in twee standen geplaatst worden en kunnen worden neergeklapt als tafeltje, dichtgeklapt tegen de voorstoelen of in een hoek van negentig graden gekanteld over de dichtgeklapte voorstoel heen (alleen aan rechterzijde). Al die verschillende posities dragen bij tot de moduleerbaarheid van het interieur, maar de stoelen kunnen niet zijdelings verschoven worden, zoals in een Opel Meriva of een Renault Modus. Ze zijn evenmin verwijderbaar. Zoals dat hoort voor een wagen als de 1007, is er aan opbergvakken geen gebrek. Zo zijn er lades onder de voorstoelen, afgesloten opbergbakjes in de zijpanelen achteraan, ruimtes in de vloer achteraan en bergvakken in de voorstoelen, naast de gebruikelijke rommelbakjes, bekerhouders, tassen, het handschoenbakje (met deksel), enzovoort. Voor het interieur introduceert Peugeot ook het Caméléo-concept. Niet alleen kan de klant daarmee de aankleding kiezen uit twaalf mogelijkheden, maar hij kan ze ook verwisselen naar gelang van de seizoenen of volgens zijn of haar humeur. Dat kan met behulp van twaalf sets die bestaan uit achttien demonteerbare onderdelen. Op een kwartier zou de hele klus geklaard moeten zijn. De Peugeot rust op het 1-platform, dat al gebruikt wordt door Citroën, en zal verkrijgbaar zijn met drie motoren: twee op benzine (de 1.4 van 75 pk en de 1.6 van 110 pk) en één diesel (de 1.4 HDi van 70 pk). De twee kleinste motoren worden gekoppeld aan een mechanische vijfversnellingsbak, terwijl de zestienhonderd enkel geleverd wordt met de 2 Tronic, de gerobotiseerde bak die bij Citroën Sensodrive heet en ook als optie verkrijgbaar is met de 1.4. Alle versies zullen standaard beschikken over een elektrische stuurbekrachtiging en een elektronische stabiliteitscontrole. In het Peugeot-gamma vervangt de 1007 geen enkel bestaand model. Door zijn originele concept (vandaar zijn benaming met een dubbele nul) situeert hij zich tussen de toekomstige 107 en 207. Het nieuwe model zal vanaf het einde van dit jaar gebouwd worden in de fabriek van Poissy en in een volledig jaar zouden er 130.000 exemplaren van geproduceerd moeten worden, wat relatief bescheiden kan lijken. Frédéric Saint-Geours, algemeen directeur van Peugeot, verklaart zelfverzekerd dat dit nieuwe soort auto nu al vormgeeft aan de auto van morgen. De toekomst zal het uitwijzen.

In dit artikel : Peugeot, Peugeot 1007

Geschreven op

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken