Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Neem deel aan onze enquête naar het aankoopgedrag van de automobilist

Neem deel aan onze enquête naar het aankoopgedrag van de automobilist

Neem deel

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / Peugeot 208 1.2 PureTech 100 : Stijvolle welp

Peugeot wil met zijn nieuwe 208 weer een ‘tof nummer’ uitbrengen, dat meteen de keuze laat tussen een aandrijving op benzine, diesel of elektriciteit. Deze benzinevariant van 100 pk zou in dat hele verhaal weleens de bestverkochte versie kunnen worden.

15.800 €
  • Score redactie 14.64/20

Overzicht :

De elektrificering van het autolandschap is nu wel definitief ingezet. De strategie van Peugeot om een nieuw model meteen te lanceren met verschillende aandrijfmodi – benzine, diesel én volledig elektrisch – zal de volgende jaren wellicht veel navolging krijgen. De Fransen huldigen daarbij het principe dat klanten nog altijd het recht hebben om te kiezen voor het type wagen dat hen het meest bevalt én binnen hun budget past. Want je kunt er niet naast dat de elektrische e-208 bijna dubbel zoveel kost als de basisversie op benzine. Al is dat volgens Peugeot relatief wanneer je de ‘total cost of ownership’ (TCO) over meerdere jaren gespreid bekijkt, waarbij naast de aanschafwaarde ook alle gebruikskosten in rekening gebracht worden. Dan zouden versies met een verbrandingsmotor of een elektromotor haast even betaalbaar uitvallen.

In ieder geval wacht de nieuwe 208 een zware opdracht. In de eerste plaats moet hij een stevige familietraditie verderzetten die in de jaren tachtig van vorige eeuw begon met de iconische 205. Daarnaast moet hij opboksen tegen een loodzware concurrentie in het B-segment, dat ook in volle transitie is met nieuwe aandrijfmodi – waarvoor dus die 100 procent elektrische e-208 werd ontwikkeld. Maar eerst nemen we de versie met de traditionele, handgeschakelde 1,2-literbenzinemotor (100 pk) onder de loep.

  • Geslaagd design
  • Pittige motor
  • Rijplezier
  • Prima comfort, verzorgde geluiddemping
  • Uitgebreid aanbod veiligheidssystemen
  • Beperkte ruimte en instap achterin
  • Toegang en moduleerbaarheid koffer
  • Lange schakelwegen
  • Ergonomie i-Cockpit

In dit artikel : Peugeot, Peugeot 208

Geschreven door op