Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

Schatten

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / Peugeot 508 SW PSE: Een nieuwe kijk op sportiviteit

Vergeet logo’s als Mi16, T16 of GTi: het sportieve vlaggenschip van Peugeot heet tegenwoordig PSE – voor Peugeot Sport Engineered. Een letterwoord dat subtiel aangeeft dat het Franse merk via hybridisering kiest voor een groenere vorm van sportiviteit...

69.850 €
  • Score redactie 14.85 /20

Overzicht :

Met de 508 PSE – met zijn 360 pk en 520 Nm de krachtigste productieauto die Peugeot ooit op de markt heeft gebracht – maakt de Franse constructeur een grote comeback in het segment van de sportieve gezinswagens. De nieuwkomer leunt esthetisch zeer dicht aan bij de gelijknamige conceptcar die in 2019 in Genève werd voorgesteld, en is onmogelijk te verwarren met een klassieke 508. Van bij de eerste oogopslag zetten de puur esthetische koetswerkelementen (de spectaculaire voorspoiler met zijn zijflappen en de diffusor achteraan hebben geen enkele aerodynamische rol), de luchthappers en de grote 20-duimvelgen de toon. En dan is er nog het Selenium-grijs (dat zo geleend lijkt van bij Audi), de standaardkoetswerkkleur voor de 508 PSE, dat heel goed samengaat met het Kryptonite-geel, de kenmerkende kleur van Peugeot Sport Engineered die je hier terugvindt onderaan in de voorbumper, op de remklauwen en voor de drie strepen– pardon: ‘klauwsporen’ – op de flanken van de auto. Dat ziet er alvast allemaal vervaarlijk indrukwekkend uit, maar maakt deze PSE zijn beloften ook waar?

  • Buitengewoon onderstel
  • Prestaties
  • Volledige standaarduitrusting
  • Hoge prijs
  • Gebrek aan sensaties
  • Geen personaliseerbare rijmodus

In dit artikel : Peugeot, Peugeot 508

NIEUWSBRIEF