Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Industrie en economie / Bugatti gaat in zee met Rimac, met de hulp van Porsche

Geschreven door Olivier Duquesne op 06-07-2021

Bugatti verhuist van de Volkswagen-groep naar een nieuwe joint-venture tussen Rimac en Porsche.

De geruchten gaan al een tijdje, maar inmiddels is de kogel door de kerk: Bugatti behoort niet langer tot de VW-portefeuille. Nu worden de banden met Volkswagen niet volledig doorgesneden, want het Franse merk komt in handen van een nieuwe joint-venture tussen Porsche en Rimac. De Duitsers krijgen 45% van de koek (dat was reeds 24%), de Kroaten de overige 55%. Bugatti wordt Bugatti-Rimac, maar blijft in Molsheim gevestigd. De overname moet nog voor het einde van het jaar rond zijn.

Nevera en Battista

Rimac moet Bugatti helpen met de elektrificatie van het gamma. De opvolger van de Chiron bouwt wellicht op de technische fundamenten van de nieuwe Rimac Nevera, die vier elektromotoren in stelling brengt die samen goed zijn voor een systeemvermogen van 1.914 pk en een maximumkoppel van 2.360 Nm. De sprint van 0 naar 100 km/u vraagt slechts 1,9 seconden, die van 0 naar 300 km/u lukt in 9,3 tellen. De topsnelheid van de Kroatische hypercar bedraagt 412 km/u, behaald is de zogeheten rijmodus Low Drag. Ook de Pininfarina Battista gebruikt deze ev-architectuur. De knowhow van Rimac helpt niet alleen Bugatti, maar moet ook Porsche dienen. 

Web Editor - Specialist Advice

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten