De 3.745 cc in de rug van de inzittenden van de nieuwe Porsche 911 Turbo distilleert 580 pk. Deze winst van 40 pk brengt hem op het niveau van de oude Turbo S (de nieuwe zit aan 650 pk). Deze 580 pk en 750 Nm (+40 Nm) laten de coupé en de cabriolet van 0 tot 100 km/u sprinten in 2,8 seconden (0,2 seconden sneller). Het vermogen wordt overgezet naar de wielen via een PDK-bak met dubbele koppeling en 8 versnellingen, die een specifieke afstelling heeft gekregen. De topsnelheid ligt op 320 km/u.
Chassis naar keuze
De 911 Turbo 992 is 45 mm breder vooraan en 20 mm achteraan voor een totaal van 1,90 m. De spoorbreedte vooraan heeft ook 42 mm gewonnen, die achteraan 10 mm. Porsche geeft je de keuze tussen twee soorten onderstel voor de Turbo. Standaard is er het PASM met elektronische sturing die de ophanging permanent aanpast. Die beschikt over remschijven van 408 mm vooraan en 380 mm achteraan. Optioneel is er het PDCC met actieve hydraulische antirolstangen en koolstofkeramische PCCB-remmen met klauwen met 10 zuigers vooraan. Verder kan je nu ook een sportuitlaat kiezen in de Turbo-catalogus.
Nieuwe luchtstroom
Deze generatie Porsche 911 Turbo heeft elektronisch gestuurde luchthappers gekregen vooraan, een grotere actieve voorvleugel en een nog grotere actieve achtervleugel. De intercoolers zitten nu rechtstreeks in de luchtstroom onder de achterklep. Aan boord heeft Porsche ook de nodige technologie ingevoerd, met een aanraakscherm van 10,9 duim en een Bose Surround-geluidssysteem. De zetels kunnen daarnaast op 14 manieren elektrisch worden versteld.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!