Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Eerste test / Porsche Panamera 3.6 V6

Het klinkt misschien wel een beetje blasé, maar door het onvoorstelbaar efficiënte onderstel van de Porsche Panamera voelt de 300 pk van de nieuwe instap-V6 zowaar een beetje flauw aan...

Prijs
NB

Net als de Cayenne krijgt nu ook de Porsche Panamera een instapversie met een 3.6-V6. Toch heeft die zescilinder niets te maken met die in de grote SUV. De nieuwe 3.6 is afgeleid van de 4.5-V8 uit de Panamera S en Cayenne S. Het resultaat is een V6 met 300 pk en - vooral - 400 Nm. Toch verwijten we deze basisversie een gebrek aan beleving. Dat ligt echter vooral aan de enorme efficiëntie van de Panamera. Alle testwagens waren uitgerust met de optionele actieve luchtvering, actieve antirolstangen (PDCC). Ruime of scherpe bochten, perfect of pokdalig asfalt, overal vertoont de Panamera een onverzettelijkheid die van deze auto een perfecte GT maakt, temeer omdat al die efficiëntie wordt gecombineerd met een hoogstaand comfort en een geluiddemping die je perfect van de buitenwereld isoleert.

Met deze 3.6-V6 heeft Porsche een hoogtechnologische en krachtige instapmotor aan het Panamera-gamma toegevoegd. Zijn onmiskenbare talent wordt echter in de schaduw gesteld door de auto zelf, die de sensaties zodanig uitvlakt dat je eigenlijk stiekem naar meer vermogen gaat verlangen...

In dit artikel : Porsche, Porsche Panamera

Tests

Onze tests

De concurrenten

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker