Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

MY GREEN CAR

Alles over groene mobiliteit op MY GREEN CAR

ONTDEKKEN

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Vergelijkende test / BMW Z4 tegen 3 rivalen

De BMW Z4 grijpt terug naar de stoffen kap en pakt als M40i uit met een zescilinder-turbo van 340 pk. Wie durft het tegen hem op te nemen? Wij kozen er drie kandidaten uit, die allemaal rijplezier en karakter te koop hebben.

Overzicht :

Kwatongen beweren wel eens dat de nieuwe BMW Z4 nu evenveel Japans als Duits bloed heeft. Wij zien dat liever anders. Enkel door de ontwikkelingskosten voor een gezamenlijk platform (met achterwielaandrijving en de motor overlangs voorin) te delen met Toyota is BMW erin geslaagd om de roadster in zijn gamma te behouden in een tijd waarin niets het merk daar echt toe uitnodigde. Halleluja dus voor de komst ­van het duo Z4/Supra, dat in het geval van deze krachtige M40i-versie zelfs zijn drukgevoede drieliter-­zescilinder deelt.

Maar goed. Om het sportieve temperament van deze dekselse roadster te beoordelen hadden we natuurlijk enkele referenties nodig. Dus vorderden we prompt een 718 Boxster op, voor het moment de puurste tweezitter met stoffen kap bij Porsche, zeker in deze T-versie. Ook uitgenodigd voor deze test is de Jaguar F-Type in zijn ‘basisversie’, met vier cilinders in plaats van zes of acht, om binnen eenzelfde vermogens- en budgetvork te blijven. Op basis van dat laatste argument was er in deze vergelijking ook plaats voor de Nissan 370Z Roadster, die de Z-traditie voortzet en ons een atmosferische zescilinder voorschotelt voor een vriendenprijsje.

Geschreven door op