Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Facelift / Renault Talisman: operatie verleiding, deel 2

Verwachte lancering : 01-06-2020

Geschreven door Olivier Duquesne op 26-02-2020

De top-berline en break van Renault, de Talisman, maakt zich op voor de zomer en voor het salon van Genève. Hij krijgt nieuwe technologieën, maar blijft trouw aan zijn verbrandingsmotoren.

Renault presenteert volgende week (begin maart) een facelift van de Talisman op het salon van Genève. De berline en de break zijn iets bijgepunt met horizontale chromen lamellen voor de grille, een nieuwe lichtsignatuur, adaptatieve led-matrixverlichting vooraan en led-verlichting achteraan en ook nog een set hertekende bumpers. Achteraan op het dak vind je nu een haaienvinantenne. En ook de kleuren en velgen zijn vernieuwd.

Gedigitaliseerd

Aan boord krijgt het dashboard een nieuwe digitale tellerpartij van 10,2 inch. De bediening van de snelheidsregelaar zit nu op het stuur. Daarnaast zijn er nog wat kleine aanpassingen, zoals chromen sierstrips, panelen in gebleekt hout, inductieladen voor smartphones en grotere bekerhouders. De Initiale Paris-afwerking is ook herzien en uitgebreid qua uitrusting.

Interne verbranding

Geen (micro-)hybridisatie voor de Renault Talisman en Talisman Grandtour. De Fransman rijdt enkel op pure benzine of diesel. Maar de motoren zijn wel sterk gefilterd om de emissies te beperken. Zo was er in 2019 al de TCe 160 FAP. Deze 1.3 viercilinder zit natuurlijk nog steeds in het gamma. Sportievelingen kunnen ook nog steeds kiezen voor de 1.8 TCe van 225 pk en 300 Nm. Er is ook een uitgebreid aanbod qua diesels. Het begint met de 1.7 Blue dCi van 120 of 150 pk met een manuele zesbak. Daarboven is er de 2.0 Blue dCi van 160 of 200 pk, gekoppeld aan de EDC-automaatbak met dubbele koppeling en 6 verzetten.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten