Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Facelift / Renault Zoë: sterkere motor en betere batterij

Geschreven door Hans Dierckx op 17-06-2019

De Renault Zoë krijgt een flinke opfrisbeurt, die de elektrische stadswagen een sterkere krachtbron en een krachtigere batterij oplevert.

De Renault Zoë vindt meer en steeds betere concurrenten op zijn pad. Daarom steekt de elektrische stadswagen een tandje bij, want de vernieuwde R135 doet het met een nieuwe motor en een betere batterij. Het vermogen klimt van 80 naar 100 kW, de capaciteit van 40 naar 52 kWh. Omgezet in rijbereik moet dat goed zijn voor 390 kilometer, volgens de WLTP-cyclus. Minstens zo belangrijk is de nieuwe ingebouwde lader, met CCS-stekker waarmee je nu ook aan gelijkstroom (DC) kan laden, tot 50 kW aan een snellaadstation.

Ook visuele update

Binnenin de Renault Zoë R135 treffen we een vernieuwd dashboard aan, getooid met digitale tellers en een centraal aanraakscherm van 9,3 duim - net als in de nieuwe Clio. Er zijn grotere bergvakken en ook de materiaalkeuze is sterk verbeterd, dat was een werkpunt voor de Zoë. Het vernieuwde elektronicaplatform laat toe rijhulpsystemen als een automatische noodremhulp te integreren. Vanbuiten herken je hem aan de gemoderniseerde lichtblokken, de led-achterlichten en de strakker gesculpteerde motorkap. De Zoe krijgt ook een geluidswerende voorruit. We weten nog niet wat de meerprijs van de nieuwe R135 zal zijn.

Journalist AutoGids/AutoWereld

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten