Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Industrie en economie / Renault snoept nog een topman af van Seat

Geschreven door Frédéric Kevers op 11-09-2020

Never change a winning team, doe gewoon een transfert. De nieuwe CEO van Renault, Luca de Meo, heeft Christian Stein aangesteld als communicatiedirecteur... net als bij zijn vorige merk Seat!

Luca de Meo, overloper van de Spaanse constructeur, hecht veel belang aan communicatie en marketing. In zijn opdracht om de Renault-groep te ontwikkelen, heeft hij beslist om de merken op te delen in 'business units', met elk zijn eigen gebied: Renault als locomotief, Dacia voor praktische en low-costmodellen, Alpine als sportmerk en nog een vierde merk voor nieuwe mobiliteit. Om het imago van deze vier pijlers van de groep goed te beheren, heeft de Meo Christian Stein ingelijfd als communicatiedirecteur van de merken. Een risicovrije transfert, aangezien die laatste deze functie al vervulde bij Seat... waar hij ook al onder de huidige CEO van Renault werkte!

Dream team

Stein was eerst marketingdirecteur voor Seat vanaf 2011, maar de Fransman werd vier later gepromoveerd tot directeur van communicatie en institutionele relaties. Hij voegt zich dus weer bij zijn voormalige baas en vindt er ook de oude designdirecteur van het Spaanse merk terug, Alejandro Mesonero-Romanos, die ook werd binnengehaald door de Meo. Er wordt dus gemikt op een goede complementariteit aan de top van de Franse groep.

De 50-jarige Christian Stein begon zijn carrière bij PSA in 1991 waar hij verschillende marketingfuncties bekleedde (waaronder marketingdirecteur van Peugeot Belux), salesmanager was (opnieuw in België) en financieel directeur voor de hele PSA-groep in Spanje. Hij start zijn nieuwe functie op 15 november 2020. Hij zal zich moeten verantwoorden tegenoveer Catherine Gros, directeur van communicatie, public affairs en sociale en duurzame impact van Groupe Renault. De missie van Stein zal zijn om de communicatie van de merken en de producten te ontwikkelen en om de coherentie te verzekeren tussen de communicatie van de merken en die van de groep, samen met Frédéric Texier, communicatiedirecteur van de groep.

Web Editor

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten