Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

U hebt nog geen account?
SCHRIJF U GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu
Meer dan 3.000 tests, 6.000 nieuwe wagens en 120.000 tweedehandswagens

En/Of

En/Of

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Een voertuig toevoegen

Een voertuig toevoegen

Een voertuig toevoegen

Vergelijken

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / Renault Koleos dCi 175 4WD : Maatje meer

Geschreven door op

Basisprijs meer info
39.850 €
  • Score redactie 15.00/20

Overzicht :

Na de gerebadgde Samsung QM5 tapt Renault met de nieuwe Koleos uit een heel ander vaatje. Het SUV-alternatief voor een Talisman of Espace voor klanten die op zoek zijn naar een ‘premium’ Renault?

Het is misschien moeilijk te vatten vanuit ons Europese oogpunt, maar Renault is heel tevreden over het globale succes van de eerste generatie van zijn SUV Koleos. Die moest het vooral hebben van zijn verkoop op niet-Europese markten, waar de volledig nieuwe tweede generatie dan ook werd ingewijd. De nieuwe Koleos werd immers
al vorig jaar onthuld in China, op het autosalon van Peking en is intussen al op de markt in Australië, de Golfstaten, Zuid-Amerika en Azië. 
Net als zijn voorganger is de nieuwe Koleos een gemengd product van Renault-Nissan: hij werd ontwikkeld op het gemeenschappelijke CMF-C/D-platform van de Alliantie, maakt gebruik van de vierwielaandrijving All Mode 4X4-i van Nissan en wordt (buiten China) uitsluitend gebouwd in de Samsung Motors-fabriek van Busan, in Zuid-Korea. Omdat hij hoger in het gamma is gepositioneerd dan zijn voorganger, mag hij bovendien uitpakken met het Initiale Paris-blazoen, dat is voorbehouden voor de meest verfijnde producten van Renault. En het is deze versie die we hier testen.

  • Rijcomfort, geluiddemping
  • Riante binnenruimte
  • Verleidelijke versie Initiale Paris
  • Verzorgde, elegante look
  • Volledige standaarduitrusting
  • Matige prestaties
  • Hoog reëel verbruik
  • Plomp weggedrag
  • Geen derde zitrij mogelijk
  • Beperkt motoraanbod

In dit artikel : Renault, Renault Koleos